کتاب فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره هفتم) pdf رایگان

دوره دوم پاییز 1397

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره هفتم)

فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره هفتم) - پاییز 1397، منتشر شد. این شماره به بررسی و نوآوری های قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 92 در رابطه با ضابطین و اقدامات آن ها، قتل عمد در حالت هیجانات روحی در فقه و حقوق کیفری ایران مکاتب و قلمرو جرم شناسی و حبس های خارج از زندان و نظارت بر آن، می پردازد.

 پس از ارتکاب یک جرم، ضابطین نخستین کسانی هستند که با صحنه ی جرم مواجه می شوند از این رو اقدامات آن ها در این مراحل ابتدایی راهگشای بسیاری از ابهامات در مراحل بعد خواهد بود، به همین مقنن انواع مختلفی از ضابطین را معرفی کرده است تا در موقعیت های مختلف وارد عمل شوند. 

در رابطه با برخی افراد آسیب پذیر جامعه نیاز هست ضابطین وارد عمل شوند که تخصص لازم را در این زمینه را دارند چرا که نحوه ی رفتار امروز یک ضابطه متخصص، به دلیل شخصیت آسیب پذیر بعضی افراد می تواند از بسیاری مشکلات و جرایم پیش گیری کند. ضابطین هم نسبت به بزه دیدگان و هم نسبت به متهمین تکالیفی دارند که تحقق عدالت در راستای انجام وظیفه درست ضابطین در این زمینه است.

 ضمن این که از انجام برخی اقدامات منع شده اند. قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92 تغییرات عمده ای در زمینه ی ضابطین، انواع ضابطین، اقدامات و ممنوعیت های آن ها از انجام برخی اعمال داشته است. در این نوشتار برآنیم این تغییرات را بیان، و نکات قوت و ضعف قانون در این زمینه را بیان کنیم.

صفحات کتاب :
522
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره هفتم)