کتاب فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره نهم) - جلد دوم pdf رایگان

دوره سوم بهار 1398

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار - دوره نهم - جلد دوم - بهار 1398، منتشر شد. بررسی جرم سیاسی در ایران با تاکید بر قانون مصوب، راهکارهای قانونی و شرایط بهره مندی از بیمه ی طلاق و روابط کارگر و کارفرما پس از رفع حالت تعلیق در قانون کار، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از فصلنامه می خوانید.

در هر جامعه و کشوری اصولا اشخاص یا گروه هایی وجود دارند که عمدتا به خاطر حفظ و یا کسب منافع شخصی مانند قدرت و ثروت و امیال خود و یا در پی رسیدن به خواسته های گروهی و مناسب سیاسی و موارد مشابه آن مرتکب رفتار ساختارشکنانه می شوند که به واسطه آن به حقوق جامعه و اشخاص تعدی و تجاوز می کنند.

بدیهی است که نظام های حقوقی نیز حسب مورد و بر اساس قوانین و مقررات موجود اقدام به واکنش نسبت به این نوع از جرایم که تحت عنوان جرایم سیاسی شناخته می شود می نمایند، در حقوق ایران نیز بنا به دلیل فقدان قانون اختصاصی و متناسب در همین زمینه، در سال 1395، قانونی تحت عنوان قانون جرم سیاسی مورد تصویب مقنن قرار گرفت که بر اساس مقررات موجود در آن، دستگاه قضایی می تواند مبتنی بر قانون اختصاصی جرم سیاسی و شرایط حاکم بر دادرسی و صدور حکم آن، رسیدگی و صدور حکم نماید و دیگر از استناد به مواد عمومی قانون مجازات اسلامی برای برخورد با این جرم رهایی یابد.
صفحات کتاب :
388

کتاب های مشابه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره نهم) - جلد دوم