امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردان مجنون، زنان لیلی (جلد اول)

کتاب مردان مجنون، زنان لیلی (جلد اول) سعی دارد مفاهیم رفتارشناسی زناشویی را با تکیه بر ادبیات و نماد و نشانۀ «لیلی و مجنون» با زبان ادبیات و ترکیب آن با روان شناسی امروز بیان کند.

روابط زناشویی جای بحث بسیار دارد، علی شمیسا در این اثر، در هر بخش به جنبه ای از روابط زناشویی پرداخته است و برای درک بهتر آن، حکایتی مرتبط با آن موضوع ارایه کرده است و با تکیه بر مفاهیم تحلیل رفتار متقابل (TA) (من کودک، من بالغ و من والد) به تحلیل کوتاه این حکایت های خردمندانه و عاشقانه می پردازد.

کتاب مردان مجنون، زنان لیلی قصد دارد بیشتر در راستای روان شناسی فرهنگ (Culture-psy) گام بردارد. روان شناسی فرهنگ با زاویۀ دید روان شناسی امروز، به تحلیل نمادها و نشانه های ادبیات و فرهنگ و هنر می پردازد.تلفیق فضای «روان شناسی زناشویی و خانواده، با هنر و ادبیات» شکل و فرمی نو می آفریند و با فرهنگ ایرانی ما که زبان احساسات نرم و شاعرانه را بیشتر می پسندد، همخوانی بیشتری دارد. هر حکایتی، پیامی خاص خود را دارد و می تواند هر زن و شوهری را به تأمل وا دارد.

داستان عاشقانۀ «لیلی و مجنون» بهانه ای است برای طرح مباحثی در حوزۀ عشق، خانواده و روابط زناشویی و رفتارهای بالغانۀ زن و شوهرهای امروزی. شاید بپرسید: «لیلی و مجنون که هرگز به هم نرسیدند و ازدواج نکردند؟!»

در کتاب مردان مجنون، زنان لیلی (جلد اول)، فرض را بر این گذاشته ایم که این دو به هم رسیده اند و در گذران زندگی و تجربۀ واقعیت های آن، با مسائل و مشکلات و بحران هایی مواجه می شوند و می کوشند علاوه بر تکیه بر قابلیت های عشق خود، بالغانه و خردمندانه به زندگی شان بنگرند و مسائل شان را حل کنند.

صفحات کتاب :
392
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ743‏‫‮‭/ش8م4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭646/78
کتابشناسی ملی :
3569107
شابک :
978-964-236-606-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه مردان مجنون، زنان لیلی (جلد اول)