کتاب فوت و فن های نوازش pdf

نوازش هنر عشق ورزیدن است

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کتاب فوت و فن های نوازش: نوازش هنر عشق ورزیدن است اثر علی شمیسا مفهوم نوازش را از بعدهای مختلف بررسی می کند. مفهوم نوازش، یکی از مفاهیم بسیار مهم در روابط انسانی است که اگر در زندگی کمرنگ یا حذف بشود، می تواند تأثیراتی مخرب برجای بگذارد.

نوازش مفهومی است که به درجه پایین و بالا بودن هوش عاطفی مربوط می شود؛ یعنی هرچه هوش عاطفی فرد رشدیافته تر باشد، قطعاً در نوازیدن یا همان داد و ستد عاطفی موفق تر عمل می کند و هر چقدر رشدنایافته باشد، در نوازیدن لنگ می زند.

موضوع نوازش درواقع از زمانی آغاز می شود که به دیگران سلام می گویید. سلام و درود، خود آغاز نوازش است. زمانی که به دیگران دست می دهید و احوالشان را می پرسید، زمانی که از تیپ و قیافة دوستتان تعریف می کنید، وقتی او را به صرف ناهار یا آبمیوه دعوت می کنید، زمانی که جشن تولدش را تبریک می گویید یا به جشن عروسی اش می روید یا وقتی یکی از عزیزانش فوت می کند و نزد او می روید و به او تسلیت می گویید، این رفتارهای اجتماعی، شکلی از نوازش است و شما نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید. وقتی در جایی نشسته باشید و دوستانتان از کنارتان رد شوند و به شما سلام نگویند، قطعاً این رویداد روحتان را آشفته می سازد و نشان می دهد که فقط نوازش سلام در یک ارتباط روزانه چقدر برایتان مهم است. پس کسی نمی تواند نوازش را انکار کند، مگر آن که مشکلات روان پریشانه داشته باشد. پس بهتر است نوازیدن یعنی نوازش دادن و نوازش گرفتن را از سه زاویه بنگریم؛ نخست این که نوازش یک سری مهارت است که بایستی آموخت و فنون خاص خود را دارد و دوم این که یک هنر است و اگر با ظرافت همراه شود اوج تأثیرگذاری خود را دارد و جنبة رمانتیک و فانتزی عاشقانه به خود می گیرد و سوم، نوازش نوعی آگاهی و شناخت است که لازم است هر کسی از درجة یک تا صد آن را بیاموزد؛ سپس این مهارت را از خانواده به جامعه انتقال دهد تا بتواند در ارتباطات انسانی خود موفق بشود، چراکه نوازش یکی از موضوعات اساسی علم موفقیت و ارتباطات و خانواده و مدیریت می باشد. برای مثال زمانی که در تجارت، موضوع مشتری مداری مطرح می شود، بدین معنی است که بایستی علم، مهارت و هنر نوازیدن مشتری را یاد بگیرید و رضایت او را به دست آورید.

درصدی از دختران یا پسران هر روز سنشان برای ازدواج بالا می رود، دلشان هم می خواهد ازدواج کنند؛ اما اغلب در جذب جفت دلخواه خود شکست می خورند. وقتی به تجزیه و تحلیل علت این معضل اجتماعی می پردازیم، متوجه می شویم که اینان در دادوستد عاطفی نوازش، نابالغ و ناتوان اند و فرد موردنظر را فراری می دهند.

شما اگر بتوانید در نوازیدن، مهارت کافی و لازم را پیدا کنید، هر کجا که بروید، مهره مار خواهید داشت و معجزه نفوذتان، خود را آن جا نشان می دهد. مهارت در نوازیدن، جزئی از هوش عاطفی به شمار می رود. اگر بتوانید در هر کجا که اراده کنید، دادوستد عاطفی بکنید، بنوازید تا نوازیده شوید، آن گاه می توانید با بهره گیری از این مهارت، به موفقیت های عاطفی و اجتماعی دست یابید.
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
246
کنگره :
‏‫‬‮‭BF275‏‫‭/ش8ف9 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭158/2
کتابشناسی ملی :
3347085
شابک :
978-964-236-562-3‬‬

کتاب های مشابه فوت و فن های نوازش