نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عناصر نمایش نامه نویسی

 هدف کتاب عناصر نمایش نامه نویسی آن است که به شما کمک کند از طریق نوشتن نمایش تلخ و شیرین ، تک پرده ای ها، و نمایشنامه های بلند هیجان نمایشی قدرتمندی را خلق کنید.

من نمایش را عالی ترین شکل از شکل های هنری می دانم، بی واسطه ترین راه برای آنکه انسان بتواند حس انسان بودن را با دیگری به اشتراک بگذارد. برتری نمایش از این حقیقت ناشی می شود که روی صحنه همیشه «اکنون» است.

تورنتون وایلدر

نویسنده خلاق غارشناس فکرهاست. او از سر فروبردن در غارهای بدون نقشه لذت می برد. او از پرتو درخشان کنجکاوی برای روشن کردن غارها و راه ها استفاده می کند. افکار پیچ در پیچ را دنبال می کند تا ببیند آن ها به کجا می روند. سفر اکتشافی شما ممکن است گنجینه های جدید باشکوهی را کشف کند، جواهرات درخشانی که داستانی قوی با شخصیت های حیرت انگیز خلق می کند، یا ممکن است به بن بست بخورد و به جایی نرسد، که باعث می شود شما به ابتدا بازگردید و از نو آغاز کنید؛ ولی این بار خردمندانه تر و غنی تر در جست وجو.

آیا نقشه ای وجود دارد که تضمین کند شما مسیر صحیح را در نوشتن نمایشنامه تان کشف می کنید؟

نه.


به رغم توصیه پراشتیاق و حتی زورگویانه ای که شما اغلب در کتاب های نمایشنامه نویسی می یابید یا از نویسندگان دیگر می شنوید، هیچ نظام توضیحی منفردی برای همه نویسندگان در همه زمان ها وجود ندارد. البته، رهنمودهای خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند و این کتاب عناصر نمایشنامه نویسی رویکردهای خاصی به شما نشان می دهد که به شما کمک خواهد کرد به نمایشنامه تان جان ببخشید و از مسیرهای بن بست پرهیز کنید.

چه نویسنده ای تازه کار باشید که نخستین سفر اکتشافی خود را در نمایشنامه نویسی به انجام می رسانید چه نمایشنامه نویس باتجربه تری باشید که برای بهبود نمایشنامه هایی که کامل کرده اید در جست وجوی بینشی جدید هستید، خواهید دید «عناصر نمایشنامه نویسی» رهنمودهایی عملی، نقل قول هایی خردمندانه از نویسندگان و کارگردانان، مثال های متعدد از نمایشنامه های کلاسیک و نو، و تمرین هایی ارائه می کند که به شما کمک می کند نمایشنامه نویس شوید.

ارجاعات مستقیم به آنچه تهیه کنندگان، کارگردانان، و بازیگران در نمایشنامه ها به دنبالش هستند به شما کمک خواهد کرد برای نیازهای نمایشی خاص بنویسید و به شما کمک خواهد کرد نمایشنامه هایی بنویسید که به تولید برسند.

کتاب عناصر نمایش نامه نویسی در معنای نمایشنامه نویس بودن بیان دیدگاه شخصی خود، جان بخشیدن به بینشتان، شکل دادن به شخصیت های چندبعدی، ساختاربندی کنش نمایشنامه تان، خلق گفت وگوی مؤثر، یافتن تهیه کننده و کارگردان و بازیگر برای آنکه به اثر شما جان ببخشند مکاشفه می کند.

صفحات کتاب :
310
کنگره :
PN1661‏‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭/ک9ع9 1397
دیویی :
808/207
کتابشناسی ملی :
5621478
شابک :
978-600-03-2902-0‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه عناصر نمایش نامه نویسی