امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
75,000
15%
ت 63,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا ( The magisterial hostory of America) نوشته‌ی محمد صادق و کاریکاتوریست مازیار بیژنی می‌باشد و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

معرفی کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

محمد صادق کوشکی در این کتاب، بخشی از تاریخ را به زبان طنز بیان مرده اما اینکه چطور می توان با تاریخ، آن هم با چنین دوره تاریخیی شوخی کرد را نویسنده کتاب اینگونه می گوید: «تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آنقدر جدی که حتی بخشها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آنهایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است!
یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلاساختن مناره با کله مردم کرمان توسط آقا محمد خان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی،کار ساده ای نیست! چون امریکایی ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حد مجاز جدی اند!

واقعا چه جوری باید با تاریخ ملتی که اسطوره‌اش «کابوی»، نماد هویتی‌اش «غرب وحشی»، پیروزی شاخص‌اش«انفجار بمب های هسته ای در ژاپن»، غذای ملی‌اش «همبرگر»، عامل برتری‌اش«هزاران موشک و بمب هسته ای»، و هنرمند اخراجی‌اش «چارلی چاپلین »است، شوخی کرد؟
(لابد می‌دانید چاپلین سالهای سال در تبعید زندگی کرد، چون مقامات امریکا او را اخراج کرده بودند! او پس از جنگ جهانی دوم تا لحظه مرگش امکان زندگی در آمریکا را نیافت، چون بعضی فیلم‌هایش به مذاق سیاستمداران امریکایی خوش نیامده بود)»
هدف کتاب تاریخ مستطاب آمریکا، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می خوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست!
گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن ها در انتهای هر مطلب آمده! آن هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن هایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند!

شایان ذکر است که کتاب تاریخ مستطاب آمریکا به شهید نادر مهدوی فرمانده ناو گروه ذوالفقار تقدیم شده است.

خلاصه کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

درباره ی چگونگی اجرایی این کتاب آمده است:
ایده اولیه «تاریخ مستطاب آمریکا» مهر ماه سال ۱۳۹۲ در خاکریز مطرح شد و پس از مشورت و بحث فراوان، حدود سه ماه بعد - یعنی ابتدای زمستان سال ۱۳۹۲ - به نقطه آغازین تولید رسیدیم. ما به دنبال اثری بودیم که تاریخ آمریکا را در سه سرفصل ۱- تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، 2- سیاست های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز روایت کند و در کنار متن، از کاریکاتور نیز برای تکمیل و تلطیف پیام استفاده کنیم. پژوهش پیرامون دو سرفصل اول را برادر محمد قطرانی و پژوهش پیرامون سرفصل سوم را برادر مهدی روحانی بر عهده گرفتند و این مرحله بیش از هشت ماه طول کشید و نیمه تابستان سال ۱۳۹۳ به پایان رسید. تقریبا از ابتدای سال ۱۳۹۳ انتخاب نویسنده و کاریکاتوریست در دستور کار قرار گرفت.

پس از مذاکره با چند تن از طنزنویسان خوش قلم کشورمان، در حالی که برای ارزیابی نتایج پژوهش و اصلاح روند طی شده، خدمت دکتر محمد صادق کوشکی رسیده بودیم، ایشان پس از مطالعه و بررسی محتوای پژوهشی، برای نگارش متن طنز ابراز تمایل کردند و ما نیز پس از تأملی مختصر این پیشنهاد را مغتنم شمردیم. برای انتخاب کاریکاتوریست هم از همان ابتدا با دوست قدیمی خاکریز - آقای مازیار بیژنی - وارد مذاکره شدیم و به توافق رسیدیم.
به هر حال در صفحات آینده خواهید دید که ما چگونه از پس این مهم برآمده‌ایم! آن هم در حالی که تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز دیگر در امریکا به سه موضوع اصلی و محوری باز می گردد! «دموکراسی»، «حقوق بشر»، و «آزادی»! اصولا هیچ چیز در امریکا نیست که به این امور مربوط نباشد! چه جوری اش را باید بخوانید!»

سه بخش اصلی کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

1- تشکیل آمریکا
2- آمریکا در جهان
3- آمریکا و ایران

متن کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

بخش اول
آمریکا و خودش
یک کشف ضرروی!
معمولا ً(یا اغلب) آدم ها فکر می کنند تاریخ آمریکا از آنجا شروع می شود که کلُمُب قاره آمریکا را کشف کرد. اما مشکل اینجاست که تاریخ آمریکا اصلا ًاز این نقطه شروع نشده! هنگامی که پای کلمب به آنجا رسید میلیون ها آدم در آن سرزمین زندگی می کردند و تمدن ها و شهرهایی ساخته بودند از الآن آمریکا بهتر! آن هایی که باورشان نمی شود، بروند و درباره ی تمدن های مایا، آزتک و اینکا جستجویی بکنند تا گوشی دستشان بیاید. 
اما چه سریّ است در این ماجرا که همه، اروپایی ها را کاشف سرزمین سرخ پوستان می دانند، خدا عالم است. دقت کرده اید وقتی می گوییم کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد معنی حرفمان این است که میلیون ها موجود متمدنی که هزاران سال در آن سرزمین زندگی می کردند آدم نبوده اند؟ منطقی نگاه کنید کاشف آمریکا اولین آدمی است که به آن سرزمین رسیده.

البته بعید می دانم کسی باشد که اسم آن آدم را بداند! اما اروپایی ها به دلایل بشردوستانه و دموکراتیک، میلیون ها آدمی را که قبل از کلمب و رفقایش، آمریکا را دیده و در آن زندگی کرده و بالا و پایینش را عین کف دست می شناختند، از مسئولیت سنگین آدم بودن معاف کرده اند! در نتیجه وقتی آدم هایی که قبل از کلمب در آمریکا زندگی می کردند را آدم ندانیم، مجبوریم کریستف کلمب را به عنوان کاشف سرزمین «نو» معرفی کنیم! شما می توانید به حرف هایی که پشت سر کلمب می زنند بی توجه باشید.

حرف هایی مثل اینکه کلمب با زنش اختلاف داشته و پس از قهر، چند کشتی برداشته و رفته و رفته تا آمریکا را کشف کرده، یا اینکه کلمب یک موجود پول پرست و طمع کار بوده و برای پرکردن جیب هایش دست به اکتشاف زده....

دانلود رایگان کتاب تاریخ مستطاب آمریکا pdf

ناشر محترم کتاب تاریخ مستطاب آمریکا pdf را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نداده است. بدیهی دانلود رایگان آن باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می‌شود. اما جهت آشنایی با کتاب الکترونیک برای مدت حدودا ده دقیقه با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید کتاب را رایگان مطالعه نمایید.

محمد صادق کوشکی

محمد صادق کوشکی متولد شهر آباده فارس، استاد دانشگاه است او فارغ التحصیل دکتری اندیشه سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که در قامت مدرس و هر از گاهی کارشناس در تلویزیون نیز حضور دارد.

کتاب های محمد صادق کوشکی

کتاب هایی چون هویت و الگو، سبک زندگی به روایت انقلاب، آفتاب و آئینه و تاریخ مستطاب آمریکا از جمله کتاب های محمد صادق کوشکی می‌باشد.

معنی مستطاب

۱. پاک و پاکیزه.
۲ عنوان محترمانه در خطاب به شخص.
۳. خوشایند؛ شایسته: کتاب مستطاب.
قطعا با عنوان کنایه به آمریکا نسبت داده شده است.

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا pdf

علاوه بر دانلود تاریخ مستطاب آمریکا pdf در نسخه الکترونیک این کتاب امکان خرید کتاب تاریخ مستطاب آمریکا نسخه چاپی با تخفیف ویژه در فراکتاب در فراهم شده است.

خرید کتاب تاریخ مستطاب آمریکا مشخصات کتاب تاریخ مستطاب آمریکا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمدصادق کوشکی
کاریکاتوریست: مازیار بیژنی
تعداد صفحه: 228
موضوع: تاریخ آمریکا با واقعیت‌های کاریکاتوری
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
228
کنگره :
‏‫‬‭‬‭E178‏‫‭‏‫‬‭/ک9ت2 1397
دیویی :
973
کتابشناسی ملی :
4180536
شابک :
978-600-8857-45-7‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تاریخ مستطاب آمریکا