امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فانوسی بیفروز

کتاب فانوسی بیفروز مشتمل بر 19 داستان کوتاه با مضامین جدایی، فقر و خوش بختی است و فضایی سرد و تیره بر تمام داستان ها حاکم است که عموما ناشی از روابطی است که در آن «زن» مورد ستم واقع می شود.

نویسنده در هر داستان مسائل و مشکلاتی را که به نوعی زنان و دختران در زندگی با آن درگیر هستند به تصویر کشیده و در پایان هر داستان با نگاهی کارشناسانه به موضوع، داستان را تحلیل کرده است. تجار داستان های این کتاب را بر اساس ماجراهای واقعی نوشته است. در واقع سوژه، موضوع و حتی خط سیر و ماجرای داستان ها چیزی است که در عالم واقع رخ داده و نویسنده سعی کرده تا حد امکان به واقعیت وفادار باشد.

تجار این داستان ها را از روی نامه هایی که از طرف افراد مختلف به دستش رسیده نوشته است. بیشتر نامه ها از طرف خانم هایی بوده که یا همسرانشان معتاد بوده اند، یا ازدواج غیابی کرده اند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا این نامه ها را در قالب روایت هایی پر از حس و اثرگذار به مخاطب ارائه دهد.

گزیده کتاب فانوسی بیفروز

وقتی که گردباد 

بر چهره ی خورشید

نقاب می بندد

گل های باغچه 

در آرزوی نور 

سر می کشند

امّا باد سیاه 

شلاق می کشد

و گل ها....

تابوت زرد پاییز را 

بر دوش می کشند

در را می بندم و کلید را هم در قفل می چرخانم. حالا می توانم در لیوان پر از آب، قرص ها را بریزم. قرص ها؟ده قرص آبی و چهارده قرص قرمز. فکر می کنم کافی باشند. آن ها را به اصرار از مردی که پشت پیشخوان داروخانه ایستاده بود، گرفتم. 

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‫PIR7994‭ /ج22‏‫‭ف‌2 1387‬
دیویی :
8‮فا‬1/62
کتابشناسی ملی :
1773049
شابک :
978-964-471-870-0
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه فانوسی بیفروز