نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استادان پویانمایی

کتاب استادان پویانمایی نوشته جان هالاس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. انیمیشن، هنری جوان در بین سایر هنرهای دنیاست. این هنر که ترکیبی از هنرهای دیگر مانند نقاشی، مجسمه سازی و موسیقی است، امروزه بسیار فراگیر شده است و بخش مهمی از صنعت سینما را به خود اختصاص داده است.

انیمیشن یا پویانمایی، در حقیقت نمایش سریع و متوالی تصاویر دوبعدی، یا مدل های واقعی، برای ایجاد حرکت در تصاویر جدید است. این توهم حرکت در انیمیشن، که ناشی از خطای دید به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر است، رایج ترین شیوه برای نمایش در سینما و تصاویر ویدئویی است. نخستین نشانه ها از تلاش بشر برای ایجاد تصاویر متحرک، در آسیای شرقی و خاورمیانه دیده می شود. به طور مثال، در سفالینه ای که در شهر سوخته یافت شد، نقوش روی جام، تکراری هدفمند دارند و حرکت را نشان می دهند.

شاید ایده اولیه استفاده از تکنیک استاپ-موشن، متعلق به «جورج ملیس»، فیلم ساز فرانسوی و سازنده جلوه های ویژه فیلم هایی مانند «سفری به ماه» باشد که این تکنیک را به صورت اتفاقی کشف کرد، ولی در مورد مبدع پویانمایی نمی توان به شخص خاصی اشاره کرد، زیرا افراد متعددی هم زمان در خلق آن موثر بوده اند. کتاب «اساتید پویانمایی»، دایره المعارفی جامع در مورد هنرمندان رشته انیمیشن می باشد و اطلاعات کاملی در مورد سبک هنری و نیز شخصیت های خلق شده توسط هر یک از این اساتید ارائه می دهد...

شابک :
978-600-175-586-6
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
408
کنگره :
‏‫‬‭‏‫‬‭TR897/5‏‫‭/ھ2‮الف‬5 1393
دیویی :
‏‫‬‭778/534709
کتابشناسی ملی :
3413693

کتاب های مشابه استادان پویانمایی