امتیاز
5 / 3.7
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000
نظر شما چیست؟

کتاب برگی از یک زندگی (بر اساس زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی)، به نویسندگی زهرا سیادت موسوی می باشد که توسط انتشارات سوره مهر، روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب برگی از یک زندگی

کتاب برگی از یک زندگی از مجموعه "قصه فرماندهان" روایتی داستانی از زندگینامه شهید برونسی را بیان می کند. شهید برونسی در سوم شهریور ماه سال 1321 در روستای (گلبوی کدکن) از توابع تربت حیدریه به دنیا آمد. و در 25 اسفند سال 1363 در عملیات بدر در شرق رود دجله به شهادت رسید.

خلاصه کتاب برگی از یک زندگی 

مردی که در آرزو و اشتیاق شهادت می‌سوخت و بعد از سال‌ها، در جنگ میان ایران و عراق در عملیات بدر به شهادت رسید. او یک آرزوی دیگر هم داشت و آن مفقود الاثر شدنش بود. هرچند این آرزو هم تاحدی متحقق شد اما بهرحال پس از ۲۷ سال دوری از وطن، در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ پیکرش در شرق رود دجله، به همراه دوازده شهید دیگر پیدا و به میهن منتقل شد. برگی از یک زندگی، داستان عبدالحسین برونسی است که سوم شهریور ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی کدکن» از توابع تربت‌حیدریه به دنیا آمد. از همان کودکی با همسالانش تفاوت داشت.

وقتی در کلاس چهارم دبستان در تنها مدرسه روستایشان درس می‌خواند، به دلیل فضای نامناسب تحصیل آن زمان، مدرسه را رها کرد و از آن پس به پیشنهاد پدرش به یادگیری قرآن در مکتب‌خانه پرداخت. او در دوران سربازی نیز اتفاقات عجیبی را پشت‌سر گذاشت، ایمانش را محک زدند و از آن امتحان سربلند بیرون آمد. مدتی در زندان‌های ساواک شکنجه شد و در نهایت در روز ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر، در شرق رود دجله به شهادت رسید.

برشی از متن کتاب

برای آوردن گردان باید می زدم به آب و بعد از سی، چهل کیلومتر قایقرانی تازه می رسیدم به خشکی. بعد از آنجا سوار موتور می شدم و به پادگان می رفتم. بعد به همراه یک گردان دوباره همین مسیر را برمی گشتم. چند ساعتی طول می کشید. اما دلم پیش حاجی بود. نمی توانستم از او جدا شوم. حاجی منتظر جواب بود و نگاهم می کرد. شاید آخرین بار بود که می دیدمش. 

کتاب برگی از یک زندگی چند صفحه است

کتاب برگی از یک زندگی، دارای 79 صفحه می باشد.

دانلود کتاب برگی از یک زندگی

علاوه بر خرید کتاب برگی از یک زندگی، برای دانلود کتاب به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود، آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

دانلود کتاب برگی از یک زندگی

مشخصات کتاب برگی از یک زندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: زهرا سیادت موسوی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 79
موضوع: خاطرات سردار شهید عبدالحسین برونسی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
79
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ب48‏‫‭س9 1397
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
4932940
شابک :
978-600-03-1743-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه برگی از یک زندگی