امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
معماری سازمانی سرویس گرا ( SOA ) مشوق واحدهای منفردمنطق است تا بتواند به مجموعه ای از اصول طراحی دست یابد. امروزه دیگر توسعه سرویس گرایی به جایی رسیده است که هر جا صحبت ازمعماری سازمانی است معماری سازمانی سرویس گرا رادر ذهن ها تداعی می کند. معماری سرویس گرا سبکی ازمعماری می باشد که ازاتصال سست سرویس ها جهت انعطاف پذیری و تعامل پذیری کسب و کار به صورت مستقل از فناوری پشتیبانی می کند و از ترکیب مجموعه ای ازسرویس های کسب و کار تشکیل شده است که این سرویس ها، انعطاف پذیری و پیکربندی پویا را برای فرایندها محقق می کند.

حاکمیت برمعماری سرویس گرا به طور ویژه بر روی اداره و حاکمیت بر سرویس ها متمرکز می شود و یک چارچوب اساسی برای دستیابی به تعامل پذیری کارکردی و غیر کارکردی سرویس ها در بین مرزهای کسب و کار را فراهم می کند. حاکمیت یک عامل کلیدی درموفقیت پروژه های معماری سرویس گرای سازمان می باشد.

بدون حاکمیت، سازمان نمی تواند به طور کامل ارزش معماری سرویس گرا را درک کند. حاکمیت برمعماری سرویس گرا، فرآیندی است که تحقق منافع همه ذینفعان فناوری اطلاعات و کسب و کار را بوسیله برنامه ریزی، تامین بودجه و اجرای ابتکار عمل معماری سرویس گرا تضمین می کند و نوعی سرمایه گذاری استراتژیک است که موسسه و کارکردهای آن را در پروژه ها به بهترین شکل ممکن پشتیبانی می کند.
شابک :
978-600-459-667-1‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
97
کنگره :
TK5105/5828
دیویی :
658/40380411
کتابشناسی ملی :
5891910

کتاب های مشابه معماری سرویس گرا