امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟
کتاب صوتی شدن زندگی شخصی همسر اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید، به قلم خود او روایت می کند.

میشل اوباما بانوی اول پیشین ایالات متحده امریکا کتابی را با عنوان شدن به قلم تحریر درآورده است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و ظرف مدت کوتاهی به پر فروش ترین کتاب سال ای کشور تبدیل شد. همسر باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا، در این کتاب تجربیات شخصی خود را از دوران کودکی و زندگی در منطقه فقیرنشین شیکاگو تا تبدیل شدن به بانوی نخست امریکا، به تصویر می کشد.

میشل در کتاب شدن الگوی متفاوتی از خودباوری را برای دختران جوان ایجاد کرده است. موضوعاتی همچون آگاهی رسانی، تحصیلات، ورزش، تغذیه سالم، کارگروهی و توجه به کودکان به کرات در کتاب پیش رو مورد توجه قرار گرفته اند. او در این کتاب از دغدغه ها و چالش های افرادی با ملیت آفریقایی – آمریکایی و سیاه پوست می گوید. مشکلاتی که در بلندمدت شخصیتی بزرگ از آن ها می سازد.


این کتاب به سه بخش تقسیم می شود: «من شدن»، «ما شدن» و «بیشتر شدن». «شدن» روایتی از کودکی میشل اوباما، جوانی، بزرگسالی و تجربیات او به عنوان بانوی اول ایالات متحده است.

ما با خانواده و دوستان میشل و تمام کسانی که روی شکل گیری شخصیت او نقش داشتند آشنا می شویم. بخش دوم، یعنی «ما شدن»، در مورد زندگی میشل و باراک، به عنوان یک زوج، سفر زندگی شان تا پدر و مادر شدن، خروج میشل از کار حقوق و ورود باراک به کار سیاست است. بخش سوم، یعنی «بیشتر شدن»، به ما یک نمای کلی از زندگی میشل و باراک در کاخ سفید ارائه می کند.

این کتاب به خواننده نشان می دهد میشل اوباما قبلاً چه کسی بوده و چه دیدگاهی نسبت به انواع موضوعات همچون طبقه اجتماعی، نژاد و جنسیت دارد. ما با احساس او در مورد زندگی خانوادگی، ویژگی های اصلی شخصیتی، و همه اتفاقات و افرادی آشنا می شویم که به او کمک کرده اند به کسی که الان هست، تبدیل شود.

این کتاب فرصتی است برای آشنایی با زنی که در جایگاه خود فوق العاده است. او در مسیر زندگی اش، از نژاد، جنسیت، امتیازات، و تلاش ها و مشکلاتی می گوید که زنان را در همه جای جهان به هم پیوند می دهند.

بخشی از کتاب
میشل تصویری از محل زندگی شان ارائه می کند، محله ای با طبقه متوسط و از نژادهای مختلف، و اصطلاحا «کوچ ِ سفیدها» را از محل شان و تبدیل شدنش را به محله ای فقیرنشین و سیاهپوست نشین پیش بینی می کند. میشل در کلاس دوم ابتدایی متوجه تاثیر این تغییرات می شود، جایی که همشاگردی هایی غیرقابل کنترل دارد و معلمی که به نظر کاملاً بی خیال است. او اوضاع بد کلاس را برای مادرش تعریف می کند، و مادرش به سختی می تواند مدرسه را متقاعد کند تا میشل و چند دانش آموز که درس شان خوب است را به کلاس بهتری منتقل کنند.

میشل متوجه ارزش حمایت و تشویقی می شود که بچه ها دریافت می کنند، بخصوص در مورد بچه های فقیر و محروم. مادر میشل او را تشویق می کند از خانه بیرون برود و دوست پیدا کند. میشل متوجه تفاوتهای خودش و برادر بزرگش کِریگ می شود، کسی که به راحتی دوست پیدا می کند، بخصوص در زمین بسکتبال. میشل از طریق کِریگ با بچه های جدیدی در محله شان آشنا می شود.
کنگره :
‫‭E909
دیویی :
‏‫‭۹۷۳/۹۳۲۰۹۲
کتابشناسی ملی :
5721365
شابک :
‏‫‭978-600-7884-45-4‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
440

کتاب های مشابه شدن