امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیداری دشت کهن

کتاب بیداری دشت کهن اثر حسین عسکری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین وقایعی است در تاریخ معاصر ایران رخ داد. مردم در برابر رژیم سلطنتی دست به اعتراض زدند و سال ها پای حرف خود ایستادگی کردند تا نهایتا موفق شدند به چیزی که می‌خواهند برسند.

البته در این مسیر، جان‌های بسیاری فدا شدند و زندگی‌های زیادی ویران گشتند. در این میان، روحانیون مختلف نقش‌ مهمی را در رهبری اعتراضات ایفا کردند. آن‌ها روحیه انقلابی مردم را تقویت می‌کردند و آنان را به ادامه دادن مسیر دلگرم و امیدوار می‌ساختند.

بیداری دشت کهن، مروری است بر تاریخ انقلاب اسلامی در ساوجبلاغ و نظرآباد. حسین عسگری در این کتاب به سراغ خاطرات و اسناد معتبری رفته است که نشان می‌دهد در آن روزگار، مردم و روحانیون ساوجبلاغ و نظرآباد چه اقداماتی انجام دادند و در چه مسیری حرکت کردند تا در نهایت، ورق به سمت آنان برگشت. کتاب بیداری دشت کهن تنها بخشی از تاریخ پر اضطراب و عجیب آن روزها را مرور می‌کند و سرشار از یادگیری است.

گزیده کتاب بیداری دشت کهن

تاریخ انقلاب اسلامی در ساوجبلاغ و نظرآباد

از سال 1341 مبارزات سیاسی با رژیم پهلوی را آغاز کرد. او به دستور مراجع تقلید حوزه علمیه قم سه بار با امیر اسدالله علم نخست وزیر وقت دیدار و اعتراض مراجع نسبت به مصوبات و لوایح دولتی را به او گوشزد کرد. می گویند امام خمینی پس از شنیدن گزارش دیدار او با علم گفته است: « شما امشب را برای ما عید کردید!».

صفحات کتاب :
422
کنگره :
DSR2095‭/‮الف‬6‏‫‬‭ع5 1397
دیویی :
955/1253043
کتابشناسی ملی :
5148427
شابک :
978-600-03-2241-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه بیداری دشت کهن