امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,600
نظر شما چیست؟
پرداختن به وزوز گوش با توجه به میزان مشکلاتی که برای افراد مبتلا ایجاد می کند، پیشینه بسیار طولانی دارد که حتی به چند قرن پیش از میلاد مسیح بر می گردد. اما برخلاف این پیشینه طولانی، در نگاشته های علمی به زبان فارسی کمتر از انتظار به آن پرداخته شده و جای بسی شگفتی است که تعداد کتاب های علمی موجود در زمینه ی موضوعی با این اهمیت و شیوع بالا در حوزه های ارزیابی، تشخیص، درمان و توانبخشی، بسیار ناچیز می باشد.


از طرفی با توجه به رابطه بین وزوز گوش و وضعیت شنوایی فرد و مشکلات اتولوژیک، متابولیک، نورولوژیک، قلبی عروقی، دارویی و روان شناختی و همچنین پیامد های منفی چشم گیر این علامت بر خواب، فعالیت های روزانه ی زندگی و حرفه ای، زندگی اجتماعی و عاطفی فرد و در نهایت اضطراب و افسردگی ناشی از آن و نبود دسترسی واحد به یک درمان مشخص برای این نشانه، پرداختن به راهکارهای تشخیص و مداخله زود هنگام دارای اهمیت به سزائی است.

علل و بیماری های مختلفی باعث ایجاد وزوز گوش می شود که می تواند به ضایعات گوش خارجی، میانی و داخلی ارتباط داشته باشد. در ادامه به معمول ترین بیماری های گوش که می تواند باعث وزوز شود، اشاره می گردد.
صفحات کتاب :
197
کنگره :
RF293/8‏‫‭
دیویی :
617/8
کتابشناسی ملی :
5796816
شابک :
978-600-369-139-1‬‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ارزیابی، درمان و مدیریت وزوز گوش