امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
خرمشهر نمی میرد اثر رضا خدری یک تک نگاری درباره خرمشهر با تمرکز بر رخدادهای تاریخی این شهر است.

رضا خدری در این کتاب ابتدا پیشینه ای از شهر خرمشهر و موقعیت آن می گوید و پس از ان در سه بخش به بیان رویدادهای تاریخی مهمی که در این شهراتفاق افتاده می پردازد.
خوانن خرمشهر نمی میرد را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

اگر به تاریخ شهرهای ایران به ویژه تاریخ معاصر علاقه دارید، این کتاب اطلاعات مفیدی درباره یکی از محبوب ترین و پرحادثه ترین شهرهای ایرن، خرمشهر اطلاعات مفیدی به شما می دهد
جملاتی از کتاب خرمشهر نمی میرد

صدام، سحرگاه ۶ مهر ۱۳۵۹ (۲۸ سپتامبر ۱۹۸۰) پس از دریافت تلگرام یکی از فرماندهان ارتش عراق مبنی بر تصرف خرمشهر، پیامی فرستاد و در آن اعلام کرد: «نیروهای مسلح ما هم اکنون محمره [خرمشهر]، مروارید شط العرب را به تصرف درآوردند. شهری که امروز لباس عزا را از تن بیرون کرد و لباس عربی، یعنی لباس پیروزی پوشید.»

اما مردم خرمشهر، همان کسانی که بعثی ها آنان را مردم عربستان و طرفدار عراق می خواندند، مقاومتی را سازماندهی و اجرا کردند که بر اثر آن بیست روز بعد، صدام مجبور شد با نادیده گرفتن پیام فوق، اعتراف کند برای تصرف هر سانتی متر در خرمشهر می باید خسارات فراوانی را متحمل شود.

او در پیامی خطاب به نیروهای عراقی گفت: «شما برادران من که می رزمید تا محمره [خرمشهر] را آزاد کنید، شما با نثار خون خود در هر سانتی متر بر دشمن پیروزی می آفرینید. شما با نیروهای خودی یک صفحه از تاریخ را می نگارید...»
کتابشناسی ملی :
3411412
شابک :
978-600-331-007-0‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
183
کنگره :
DSR2085 ‭/ر8‏‫‭خ43 1392
دیویی :
955/5372

کتاب های مشابه خرمشهر نمی میرد