کتاب جاودانه های کردستان pdf

زندگی نامه و خاطرات شهدای پیشمرگان مسلمان کرد شهرستان سروآباد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,100
نظر شما چیست؟
جاودانه های کُردستان کتابی درباره زندگی و خاطرات پیشمرگان مسلمان کُرد شهرستان سروآباد به قلم رضا رستمی است. رستمی در این کتاب درباره دلاوری های های اعضای سازمان پیشمرگان این سرزمین در مبارزه با گروهک های منافق پرداخته است.

اولین حرکت برای پاک سازی کُردستان در اوایل سال ۱۳۵۹ به وسیلهٔ پیشمرگان مسلمان کُرد از استان کرمانشاه به طرف شهرستان کامیاران آغاز شد و ظرف چند ماه اکثر شهرها و روستاهای کُردستان باهمت آنان از لوث وجود ضدانقلاب پاک سازی شد و این امر نقطهٔ عطفی در تحولات کُردستان پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود. در اوج درگیری ها از سال ۱۳۵۹ تا ریشه کنی ضدانقلاب خون پاک صدها پیشمرگ با ریخته شد و امروز کُردستان یکی از امن ترین مناطق کشور محسوب می شود و این امنیت ثمرهٔ ایثار و تلاش این عزیزان است که اکنون به بار نشسته است.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، اولین تجربهٔ گستردهٔ به کارگیری نیروهای مردمی و بسیج به منظور دفاع از انقلاب اسلامی است که در نوع خود تجربه ای بی نظیر و موفق بوده و باید در جهت بسط و توسعهٔ آن تلاش کرد. در دلِ تاریخ رویدادهای شهرستان سروآباد، نهان هایی وجود دارد که متأسفانه تا امروز آن چنان که شاید و باید به آن پرداخته نشده و در این زمینه کنکاش لازم به عمل نیامده است. «سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد» ازجمله نهادهایی است که منشأ خدمات ارزنده ای شد، اما با همهٔ تلاش ها و زحماتی که عزیزان پیشمرگ متحمل شدند، برجستگی عمل آن ها چنان که سزاوار بود، منعکس نشد.

این کتاب تلاشی است تا گوشه ای از ایثار بزرگ شهدای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد را منعکس کند.
خواندن کتاب جاودانه های کردستان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه مندان به ادبیات دفاع مقدس و پایداری و زندگی نامه های شهدا این کتاب را بخوانند.
جملاتی از کتاب جاودانه های کردستان

پیشمرگ مسلمان کُرد شهید احمدعلی پناه در روستای ناو از توابع بخش اورامان تخت شهرستان سروآباد میان خانواده ای انقلابی و دامدار دیده به جهان گشود.

او دوران طفولیت را در دامان پدر و مادرش آمنه از سالکان طریقت دوست سپری کرد. نبود امکانات آموزشی و فقر حاکم بر خانواده این روستازادهٔ مستعد را از تحصیل محروم کرد.

احمد به شجاعت و شهامت مشهور بود از ابتدای ورود ضدانقلاب به منطقه با آنان به مقابله پرداخت و عملکرد آنان را به صراحت نقد کرد و مردم را از تبعات اعمال آنان بیم می داد. با حضور رزمندگان اسلام در منطقه و پاک سازی روستاها از لوث وجود گروهک های ضدانقلاب احمد به عنوان یک مرد مسلمان در تاریخ دوم بهمن ماه سال ۱۳۶۶ به عنوان بسیجی همکاری خود را با نیروهای رزمندهٔ اسلام آغاز کرد و بااحساس مسئولیتِ تمام به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت و در این راه از هیچ پیشامدی هراس نداشت.

این یار گمنام انقلاب اسلامی سرانجام هدفِ تیرِ کینه و نفاقِ عناصر ضدانقلاب قرار گرفت و براثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید.
کتابشناسی ملی :
5432735
شابک :
‏‫‭978-600-331-530-3‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
154
کنگره :
DSR1625‏‫‬‭/ر475ج2 1397
دیویی :
955/08430922

کتاب های مشابه جاودانه های کردستان