امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟
کتاب قافله داران عشق: مجموعه زندگینامه، خاطرات، وصیت نامه و تصاویر شهدای فریزی نوشته ی مجید کریمی، خاطرات و سرگذشت ده شهید بزرگ در روستای فریزی را به تصویر می کشد که با خواندن آن ها می توانید راه را از میان هزاران چاه انتخاب کنید و به مقصد و مقصود حقیقی برسید.

شهید واژه ای است که هیچ انسانی قدرت وصف آن را ندارد و هیچ وسیله ای قادر به ترسیم چنین معنای مقدّسی نیست. به درستی که معنای آن را فقط خدا می داند و هر آنچه بیان می شود همانند قطره ای از دریای بی پایان معرفت این گل واژه است.

آن ها رفتند تا شما معنای حقیقی زندگی را درک کنید و بدانید چه بوده اید و حال چه شده اید. سخت است این که درک کنید چرا آن ها از همه چیزشان گذشتند؟ چه چیزی آن ها را به این سمت و سو کشاند؟

بزرگ ترها باید این معارف را به کودکان و نوجوانان برسانند و جوانان شما از مرد و زن با حفظ شئون اسلامی ناب، باید انقلاب اسلامی را حفظ کنند. نسل نوجوان و خردسال هم که به تمام معنا از این معارف دور بوده اند، باید آن ها را هوشیار کرده و چشمان دلشان را به حقایق روشن کنید و از عاقبت شوم دوستی با غرب و هر اجنبی دیگر برایشان بگویید تا مبادا غفلت کرده و راه شهدا را فراموش کنند.

در بخشی از کتاب قافله داران عشق می خوانیم:

زمانی که انقلاب شد شهید احمدی در همت آباد (جاده سیمان) به عنوان فرمانده بسیج به بسیجیان آموزش می داد و در سال هزار و سیصد و شصت و یک در اواسط جنگ وارد جبهه حق علیه باطل شد.

او در منطقه سومار و در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کرد و در همین عملیات مجروح شد.

در آن زمان به خانواده اش خبر شهادتش را دادند و پس از پیگیری خانواده اش معلوم شد که او بیست و چهار ساعت در منطقه جنگی بی هوش بوده و کسی هم خبردار نشده بود.

زمانی که گروه تفحّص به منظور جمع آوری و شناسایی شهدا اقدام می کنند، وی را به سردخانه باختران انتقال می دهند و پس از سه روز که قصد داشتند او را به مشهد منتقل کنند، متوجه شدند که رگ گلویش می زند و به دلیل برخورد ترکش به جمجمه اش مجروح شده است.

زمانی که متوجه زنده بودنش شدند او را به بیمارستان تبریز منتقل کردند که پس از دو روز به لطف خدا به هوش آمده و توسط خانواده اش به مرکز شیرخوارگان نخ ریسی مشهد منتقل می شود و تحت معالجه قرار می گیرد.

وی به دلیل بودنِ ترکش در سرش و همچنین شیمیایی شدنش در منطقه، همیشه دچار تشنّج های شدیدی می شد.
صفحات کتاب :
247
کنگره :
DSR1625
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5732368
شابک :
978-622-6237-97-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه قافله داران عشق