نظر شما چیست؟
آموزش راه های بازیگری به انیماتورها از طریق روش های تجربی و علمی اثبات شده
کتاب بازیگری برای انیماتورها سعی می کند بازیگری کاراکترهای انیمیشنی را به انیماتورها بیاموزد تا تخیلات نقش شده بر کاغذ هر چه بهتر نقش آفرینی کرده و در کنش ها و واکنش های دراماتیک دنیای انیمیشن هر چه قوی تر به نظر بیایند. نکته قابل توجه در این کتاب، مثال های گوناگون از فیلم ها و بازیگران رئال است که بر گیرایی مطالب آن افزوده است.

مولف در این کتاب تلاش کرده تا زمینه های تکنیکی و ساختاری گوناگون انیمیشن را در خلل سیری تاریخی به رشته تحریر دربیاورد؛ کتاب جایی که از تاریخ می گوید، در واقع تکنیک یا موضوعی را تشریح می کند و در جایی که وسایل مورد نیاز انیماتورها را توصیف می کند، در واقع از تاریخ می گوید.

یکی از مشکلات بزرگ در انیمیشن ایران نداشتن اطلاعات بازیگری برای انیماتورها است. در ایران انیماتورها از طریق دو روش طراحی و کاریکاتور یا نقاشی و همچنین از طریق استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری وارد کار انیمیشن می شوند و در کشور ما جای علوم مربوط به شیوه های بازی، اجرا و چگونگی بیان ماجرا، در این گونه نمایشی خالی است.

کتاب «بازیگری برای انیماتورها» در این زمینه بسیار کاربردی است و تمام مواردی که در این اثر عنوان شده با تمرین های عملی، اجرا و پیاده شده است. در واقع مولف برای هرچه گفته نمونه ای آورده و براساس آن فیلم را تجزیه و تحلیل و نکات بازیگری را ذکر کرده است.
کار بازیگری انیماتورها از کار بازیگران تئاتر مشکل تر است. بازیگران تئاتر در لحظات گذرا کار می کنند، اما یک انیماتور خوب باید روندی از برانگیختن کاراکتر را براساس شیوه ای طی کند که برای هر لحظه آن نیاز به علم و دانش است به همین دلیل انیماتورها باید دانش بالایی از بازیگری داشته باشند. در این کتاب انیماتورها از طریق مشاهده، بحث، بررسی و مثال، این کار را می آموزند تا کار صحنه ای و کارگاهی و ظاهر شدن در جلو تماشاگران.


بخش اول کتاب درباره هفت اصل بازیگری است و بخش دوم درباره تماشاگر. بخش های سوم تا دهم به موضوعاتی همچون کاراکتر، صحنه، حرکت، نقش، دوربین، شیوه، قالب، و رسانه می پردازد. بخش یازدهم تمرینات کلاسی است و بخش دوازدهم هم درباره تجزیه و تحلیل بازیگری.
صفحات کتاب :
154
کنگره :
‏‫‬‮‭NC1765‏‫‭‬‮‭/ھ86ب2 1390
دیویی :
‏‫‬‮‭741/58
کتابشناسی ملی :
‎2‎0‎8‎1‎4‎9‎0
شابک :
978-600-175-018-2‮‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه بازیگری برای انیماتورها