نظر شما چیست؟
علاقه مندان به ادبیات داستانی ترکیه، حتما نام سردار اُزکان را شنیده اند و با علاقه، آثار او را که در ایران ترجمه شده، دنبال کرده اند.

سردار اُزکان یکی از نویسندگان نوگرای ترکیه است که با اولین رمانش، یعنی رمانِ رُز گمشده، شناخته شد. کتاب صوتی «رز گمشده، باران های اکتبری» را باید به نوعی ادامه و نسخه جدیدی از کتاب صوتی رز گمشده دانست.

درباره کتاب صوتی رز گمشده، باران های اکتبری:
کتاب صوتی «باران های اکتبری» جدیدترین اثر سردار ازکان است که ادامه کتاب «رز گمشده» محسوب می شود. در این اثر جدید، سردار اُزکان در تلاش است تا ادامه ماجرای دیانا و تلاشش برای جست وجوی خواهرش را نشان بدهد.

در کتاب صوتی رز گمشده ماجرا از این قرار بود که مادر دیانا، در بستر مرگ، به او می گوید که او خواهری دوقلو دارد که باید به دنبال او بگردد. به همین خاطر او راهی سفر به استانبول می شود تا خواهرش را پیدا کند. اما راهش به باغ گل های رُز می افتد تا بتواند همچون خواهرش به زبان آن ها سخن بگوید.

در کتاب باران های اکتبری نیز، مخاطب با ادامه ماجرای جست وجوی دیانا، برخوردهای عجیب، باغ های جادویی، مناظر عجیب شهر، یادگیری های تحول آمیز و یک داستان عمیق مدرن که کلیشه های ذهنی را به چالش می کشد، روبه رو می شود.

چرا شنیدن کتاب صوتی «رز گمشده، باران های اکتبری» را به شما پیشنهاد می کنیم؟
این کتاب سردار ازکان عموما با آثاری همچون کیمیاگر، شازده کوچولو و مرغ دریایی مقایسه می شود که نشان دهنده اهمیت محتوای کتاب است.

نویسنده در این کتاب از یک سفر درونی حرف می زند که هر کدام از ما برای یافتن گمشده خود باید قدم در راه آن بگذاریم و در طول سفر از خویشتنِ خویش فاصله بگیریم تا بتوانیم حقایق و واقعیت ها را نظاره گر باشیم.

کتاب های مشابه باران های اکتبری