نظر شما چیست؟
کتاب صوتی «رز گمشده» اثر سردار ازکان، نویسنده ترک است. کتاب رز گمشده داستان دختری زیبا به نام دیانا است که همیشه به دنبال جلب نظر و تایید دیگران است و برای رسیدن به این هدف از همه ی آرزو هایش چشم پوشی می کند. او قصد دارد تا طبق وصیت مادرش، خواهرش را (که در یک سالگی همراه پدرش که آن ها را ترک کرده و رفته بود) پیدا کند. پس راهی سفری اسرار آمیز به باغ رز های استانبول می شود. جایی که قرار است تا با رز ها سخن گفته و رز گمشده ی خویش را بجوید. رز گمشده تا کنون به بیش از ۳۶ زبان دنیا ترجمه شده است.

کتاب صوتی رز گمشده را با کتاب هایی مانند «کیمیاگر» و «شازده کوچولو» مقایسه می کنند چرا که داستان این کتاب صوتی هم مانند دو کتاب دیگر، به زیبایی، معنای حقیقی زندگی را به ما نشان می دهد و کمک می کند تا کمی از فردگرایی فاصله بگیریم و به بعد جهانی انسان توجه بیشتری کنیم. بسیاری معتقدند که سردار ازکان نویسنده ی این کتاب، بعد از اورهان پاموک و یاشار کمال، سومین نویسنده ی محبوب و شناخته شده ی ترکیه ای است.

ازکان در رمان رز گمشده می خواهد این پیام را به ما برساند که هرکدام از ما گمشده ای داریم که باید آن را در درون خویش بجوییم. اما رسیدن به این مهم به این آسانی ها هم نیست و گاهی درون انسان به شکلی ست که انگار کفن شب و سیاهی را به رویش کشیدند و درهمین جاست که این جستجو به مشکل می خورد و ما باید از بیرون به درون برسیم. رُز گمشده داستانی است که نقطه پرگار آن انسان است.

کتاب های مشابه رز گمشده