امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رازهای یک روانشناس

فرشاد نجفی پور در کتاب رازهای یک روانشناس، پس از بیست سال تجربه و کار حرفه ای در مقام مشاوره و روان شناس، قصد دارد چند راز را با شما در میان بگذارد. او معتقد است که این قصه ها، گفتگوها، مشکل ها و راه حل ها می توانند قصه ها و گفتگوهای شما نیز باشند.

هر انسانی در زندگی اش رازهایی دارد. به طور کلی زندگی سرشار از رمز و راز بوده و خود نیز به تنهایی یک راز است. اتاق مشاوره و در حضور روانشناسی که به او اعتماد دارید جایی است که از رازها را مانند حرف های روزمره سخن می گویید. به همین دلیل روان شناسی علم رازهاست. رازهایی که فرشاد نجفی پور در این کتاب به آن ها اشاره می کند ممکن است راز شما هم باشد لذا به دقت تا انتهای کتاب را مطالعه کرده و تمامی رازها را مورد بررسی قرار دهید.

گزیده کتاب رازهای یک روانشناس

اکثر آدم ها عاشق می شوند، اما همه یک جور نیستند. همه مثل پروانه نیستند. به عاشق هایی شبیه به پروانه «آویزان» می گویند. آویزان ها به تأثیرشان روی دیگران فکر نمی کنند؛ خودشیفته اند. اگر از آن ها بخواهیم به طرف مقابل فکر کنند یا تعجب می کنند یا تحویل نمی گیرند: «برام مهم نیست چه فکری می کنه! من می خوامش، هرطور شده». آویزان ها نمی فهمند از خط قرمز رد شده اند چون طیف عشق، خیلی وسیع است و مرزهایش شفاف نیست. عشق طیفی وسیع دارد که یک سرش آرامش و سر دیگرش جنایت است. یک طرف همراهی و طرف دیگر آویزان شدن است.

هر روز هزاران متن و صحبت ردوبدل می شود تا رابطه ای به وجود بیاید یا تجدید شود. بعد رابطه و توقع هایش و انگیزه آن ها که ملغمه ای از محبت و خشم است، شروع می شود. همیشه هم تکرار و مقدار مشکل ساز می شود: چند متن در روز؟ چند شاخه گل؟ بعد رفتارهای تند شروع می شود: تهدید، داد و فریاد، بد و بیراه، خشونت فیزیکی و… اینجا دیگر عشق داستانی در کار نیست، می خواهند همدیگر را اذیت کنند. همه چیز شفاف است و ابهامی در کار نیست.

آویزان ها مزاحمت های خود را عشق و محبت می دانند؛ محبتی سرشار که قابل کنترل نیست، اما قطعاً انگیزه این ها عشق نیست، مطلوب گرایی نیست، وسواس است و فکر مزاحم. پرخاش و خشونت مطلوب هیچ کس نیست، هیچ کس دوستش ندارد. همه اش وسواس است، فکر مزاحم است. مردم بیشتر از جنایت مردهای عاشق شنیده اند اما زن های آویزان سه برابر مردها هستند. یک سوم زن ها هنگام قطع رابطه خشونت کلامی و فیزیکی بروز می دهند درحالی که یک چهارم مردها مرتکب این رفتار ها می گردند. زن ها دو برابر مردها خسارت مالی و سه برابر خسارت جانی وارد می کنند.

دیویی :
158/2
کتابشناسی ملی :
4537882
شابک :
978-964-236-819-8‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
246
کنگره :
BF636‏‫‬‭/ن3ر2 1396

کتاب های مشابه رازهای یک روانشناس