نظر شما چیست؟
کتاب لاله سیاه یکی از مشهورترین آثار الکساندر دوما است که در آن بیشتر به فرهنگ و تاریخ هلند پرداخته و از زندگی واقعی "جان" و "کورنلیوس دوویت" که هر دو به اعدام محکوم شدند، الهام گرفته است.

داستان لاله سیاه در سال ۱۶۷۲ با مجازات یک حقوق بگیر هلندی اعظم توسط یک اوباش هموطن خود آغاز می شود؛ که توسط بسیاری به عنوان یکی از دردناک ترین وقایع تاریخ هلند به شمار می رود. این رخداد به گونه ای دراماتیک و با آب و تاب بسیار توسط الکساندر دوما شرح داده شده است.

این داستان در طول هجده ماه اتفاق می افتد. در همین حین شهرداری هارلم برای کسی که بتواند یک لالهٔ سیاه رشد دهد جایزه ای صد هزار گیلدری تعیین کرده است. رقابت بین بهترین باغبان های کشور برای بدست آوردن جایزه و شهرت و افتخار به اوج خود رسیده. تنها قدیمی ترین شهروندان که نزدیک به سی سال قبل ساکن این شهر بوده اند لاله ای سیاه را به یاد دارند و خود آن شهروندان نیز خود را وارد جریان مسابقه می کنند.

ناگهان یک جوان بورژوازی زمانی که تقریباً موفق شده بود به زندان می افتد. او در آن جا دختر یک نگهبان زندان را ملاقات می کند، دختری بسیار زیبا. کسی که مایه تسلی و یاری رسان او خواهد شد و در نهایت نیز به منجی او بدل خواهد گشت.

کتاب های مشابه لاله سیاه