نظر شما چیست؟
بخشی از کتاب:مروزه مدیران ارشد بسیاری از صنایع به سختی در تلاش هستند که تا خود را با مزیت های رقابتی بازارهای جهانی جدید خود را سازگار کنند. آن ها در به دنبال هزینه های بهره وری بیشتر، توجیه پذیر کردن خطوط تولید برای تسخیر بازار های جهانی، ایجاد خطوط تولید باکیفیت و تولید در زمان مناسب و به کارگیری شیوه های منابع انسانی به روش ژاپنی، پروسه ی تولید را به آن سوی مرزها منتقل می کنند.

هرگاه رقابت دو از دسترس برسد، این مدیران با همان شرکت هایی که توازن رقابتی را در بدو امر به هم می زنند، اتحادیه های استراتژیک تشکیل می دهند. اگر شرکت شما برای فرار از رقابت شدید تلاش می کند، باید از نقاط ضعف رویکرد برنامه ریزی استراتژیک سنتی آگاه باشید.

درباره ی کتاب:
نویسنده طی گفتگوهایی که با مدیران ارشد بسیاری در امریکا و اروپا و ژاپن درباره ی رقابت جهانی، اتحادیه های بین المللی و مدیریت چند ملیتی داشته است، کوشید دلایل موفقیت و شکست در بازارهای جهانی را مشخص کند. در نتیجه دو مدل استراتژی متضاد را شناسایی کرد. مدل اول تمرکز بر مسئله ی حفظ تناسب استراتژیک است و مدل دوم اعمال نفوذ منابع.

همچنین نشان داد که ارزیابی مزایای تاکتیکی فعلی رقیبان شناخته شده، کمکی به تحلیل پایداری و نوآوری رقیبان بالقوه نخواهد کرد. و در ادامه، مفاهیمی چون تفکر استراتژیک، راه های ورود نامعمول و.... را بررسی می کند و اینکه ایجاد مزیت رقابتی بزرگ برای شرکت ها چگونه است.

کتاب های مشابه طرح ریزی استراتژیک