نظر شما چیست؟
کتاب سوسنگرد نوشتۀ گل علی بابایی به منظور آشنایی بیشتر علاقه مندان با منطقه ی عملیاتی سوسنگرد به نگارش درآمده است. هر یک از کتاب های این مجموعه شناسنامه مختصر و مفیدی از یک منطقه هستند.

تمام کتاب های مجموعه قطعه ای از آسمان، ابتدا به تاریخچه ای از گذشته ی منطقه پرداخته و در ادامه حوادثی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده را شرح می دهد. نویسندگان در این کتاب ها خاطرات تاریخ سازان مناطق جنگ زده را با زبانی ساده به رشته ی تحریر در آورده اند.


در بخشی از کتاب سوسنگرد می خوانیم:

با نزدیک شدن به شهر، حالتی خوش مرا در بر گرفت، انگار پر گرفته بودم! دلم هوای پرواز داشت. با یکی از بچه ها به نام جعفر، که خیلی خوب با هم جوش خورده ایم، صحبت هایی کردم که اگر خدا خواست و من به دیار باقی شتافتم، گردن بند گلوله ای اهدایی فهیم را به همراه این دفترچه و کیف بغلی ام، که خیلی خیلی دوستش دارم، به تهران بفرستد. او قول مساعد داد و هر دو از خدا خواستیم که ما را در کمال آگاهی و پس از وارد کردن سخت ترین ضربه، که از قدرتمان برمی آید، به کافران بعثی، به دیار خود بخواند.

از سوسنگرد می گفتم. با نگاه سطحی که در حین گذشتن از شهر داشتم، گمانم بر این است که حتی یک خانه نیز در شهر نمی توان یافت که بدون علامتی از گلولۀ توپ و خمپاره باشد. این شهر بعد از جنگ، محتاج بچه هایی کاری و عاشق است که بیایند و از بیخ این جا را نوسازی کنند. باید بگویم که سوسنگرد چند بار از طرف بعثی ها پر و خالی شده و به قدرت خداوندی، اکنون چندین کیلومتر، یعنی تا این جایی که الآن نشسته ام، آن ها را عقب زده اند. ان شاءالله در همین چند روز تا پشت مرزها فرار خواهند کرد.

از شهر گذشتیم و به سمت چولانیه خارج شدیم. پس از چندین کیلومتر، به این محل رسیده، با بچه های آشنا برخورد کردیم. همگی خوشحال بودیم. در بین آن ها وحیدی نامی بود که اصفاهونی! بود و خیلی خوش لهجه. مرا به یاد اصفهانی های سازمان می اندازد که خیلی وقت است آن ها را ندیده ام؛ به خصوص علی رضا را. وحیدی وقتی مرا دید، جمله ای گفت که خیلی چسبید. او گفت: چهره هایتان عجب نورانی شده! این چنین به نظرش رسیده بود.
صفحات کتاب :
104
کتابشناسی ملی :
3768226
شابک :
978-600-7491-02-7
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه سوسنگرد