امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟
علی اصغر سوادکوهی در کتاب خلقت در تسخیر شماست، توانایی و قدرت انسان را در دستیابی به امیال و آرزوها و همچنین رسیدن به خوشبختی شرح می دهد.

این کتاب به شما نشان می دهد اگر قصد دارید به مرادتان برسید هیچ چیز نباید مانعتان شود. عرفا می گویند اهل دل را دو خصلت باشد: «دلِ سخن پذیر و سخنِ دل پذیر!»

خود را در این جمله پیدا کنید. کدام یک هستید؟ اگر قصد دارید موفق باشید یا باید از انسان های موفق حرف شنوی داشته یا حرف هایی برای گفتن داشته باشید که دیگران را جذب کنید و به سوی خود بکشانید!

سقراط معتقد است هنگامی که حضرت دوست انسان را آفرید، روح او را همچون سیبی به دو نیم کرد و به این دنیا فرستاد. به همین دلیل است که انسان ها در این دنیا پیوسته به دنبال نیمه ی گمشده خود می گردند.

نیمه ی گمشده ی هر کسی، همان گونه که از نامش پیداست، نیمی از وجود خود اوست که با رسیدن به آن نیمه، انسان کامل می شود و می تواند انسان هایی انگشت شمار مانند پدر، مادر یا اشیایی مثل قلم، عکس، کتاب و یا حتی غیر ملموس؛ مانند یک آرزو، آرمان، خاطره و یا هر چیزی باشد که اتصال او به انسان و انسان به او را برقرار کنند.

از جمله مواردی که در این کتاب مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند:

-رازهای خوشبختی
- زندگی بدون حسرت
- تبدیل شدن به یک کارآفرین
- گام های جذب و خوشبختی
- تحقق بخشیدن به رؤیاهای خود
- طریقه دستیابی به استقلال مالی
- موفقیت با بهره مندی از هوش هیجانی
- کلیدهای مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی

جملات برگزیده ی کتاب خلقت در تسخیر شماست:

- در این دنیا هیچ اتفاقی، اتفاقی، اتفاق نمی افتد!
- گاهی از دیگران یاد بگیر و زمانی به دیگران یاد بده.
- زندگی؛ بازتاب افکار، احساسات، باورها و رفتارها شماست.
- فکرهای مثبت، شما را در هماهنگی با کائنات قرار می دهند.
- شادمانی عبارت است از پرورش عالی ترین صفات و ویژگی ها در خویشتن!
- افکار بزرگ، اغلب با مخالفت شدید مغزهای کوچک و ضعیف مواجه می شوند!
- بدون کار و تلاش، زیباترین فلسفه های جهان و زندگی نیز کمکی به شما نمی کند!

در بخشی از کتاب خلقت در تسخیر شماست می خوانیم:

همه ی انسان ها دوست دارند، پیشرفت کنند. یک فرد عادی مانند یک کارآفرین به پیشرفت علاقه مند است؛ اما تفاوت در سبک های برخورد با این مقوله و عامل انتظار پاداش موجب ایجاد تفاوت در میزان انگیزه ی پیشرفت می شود. افراد معمولی، پیشرفت در چند هدف برای آن ها مطرح است و به صورت عرضی این اهداف را در کنار یکدیگر قرار می دهند.

افراد عادی بیشتر اوقات، توان و انگیزه ی خود را بین اهداف مورد نظر تقسیم می کنند و گاهی پیوسته به یکی از اهداف توجه می کنند و معمولا شخص همیشه در حالتی از اضطراب به سر می برد؛ زیرا زمانی که به یکی از اهداف مورد نظر توجه می کند، از اهداف دیگر بازمی ماند و خود را مقصر می داند، بنابراین همیشه نگران است؛ اما یک کارآفرین اغلب اهداف خود را ترکیب و آن را در قالب یک هدف واحد پیگیری می کند یا اهداف خود را در امتداد یکدیگر قرار می دهد و کاملا توان و انگیزه ی خود را برای رسیدن به آن اهداف (اهداف متمرکز شده) سرمایه گذاری می کند.

برای تقویت انگیزه ی افراد، راه هایی گوناگون وجود دارد؛ اما مهم ترین اصول در این زمینه هم سویی با هدف ها است. کارآفرینان با توجه به این که اغلب از کنترل درونی برخوردار هستند، عامل پاداش و تشویق را در خود جستجو می کنند. به همین خاطر از انگیزه ی بالایی برخوردارند؛ اما افراد عادی ممکن است بیشتر به مشوق های بیرونی توجه کنند و در نبود مشوق های بیرونی، به نقصان انگیزه دچار شوند.

بیشتر افراد می توانند به هدف هایی برسند که مشابه همان چیزی است که «می خواهند» انجام دهند؛ اما کارآفرین کسی است که می تواند خود را برانگیزد تا در کار خود بازدهی بالایی داشته باشد.
شابک :
978-964-236-631-6
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
318
کنگره :
‫BF637‭‬‭/ ر2‏‫‬‭س9 1394
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3793086

کتاب های مشابه خلقت در تسخیر شماست