امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟
باباعلی محمدی آذر در کتاب راهنمایان صادق، بخش هایی از وصیت نامه شهدای جنگ تحمیلی ایران را در قالب بایدها و نبایدها تدوین و ارائه کرده است. این کتاب که توسط انتشارات صریر منتشر شده، امکانی را فراهم کرده تا جوانان این مرز و بوم با خصوصیات اخلاقی و اعتقادی شهدا آشنا شده و از آن ها درس زندگی بگیرند.


درباره کتاب راهنمایان صادق

کتاب راهنمایان صادق شامل بخش هایی از وصیت نامه شهدای جنگ تحمیلی ایران است. باباعلی محمدی آذر این کتاب را با هدف آشنا کردن جوانان نسل سوم انقلاب با خصوصیات اخلاقی، اعتقادی و سیاسی شهدا گرداوری کرده است. جوانان میراث دار آرمان های شهدا و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، بنابراین خواندن وصیت نامه شهدا می تواند برای آنان آموزنده، تأثیرگذار و الهام بخش باشد و آن ها را در پیمودن راهشان و مقابله با سلطه گری های استکبار جهانی، مصمم خواهد کرد.

شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارای خصوصیات مشترکی بودند که برخی از این خصوصیات عبارت بودند: ایمان به خدا با تمام وجود؛ الهام پذیری از مکتب عاشورا و تأسی به سالار شهیدان اباعبدا... الحسین (ع) و یاران باوفایش و لبیک به ندای «هَل مِن ناصر ینصُرُنی» امام حسین (ع)؛ اعتقاد به اطاعت محض از رهبری و ولایت فقی؛ اخلاص و یقین؛ آزادی از تمامیِ قیود دنیوی؛ شجاعت و قاطعیت؛ داشتن بینش و بصیرت بالا.

وصیت نامه ی شهدا چراغ راهی است برای نسل حاضر (به ویژه جوانان) که در پیمودن راهشان به بی راهه نروند. بازخوانی وصیت نامه ها، نوشته ها و خاطرات شهدا، وسیله ای برای شناخت ابعاد شخصیت چندبعدی آن ها و بلندی روح و مرامشان است. در مطالعه ی زندگی نامه و وصیت نامه های رزمندگان اسلام و شهدا، سه خصلت بارز مسلمانی یعنی: دین دانی (معرفت دینی)؛ دین داری (زندگی بر پایه ی ارزش های دینی) دین بانی (روحیه ی جهادی و دفاع از دین) به وضوح نمایان است. در جای جای وصیت نامه ی شهدا، معرفت دینی موج می زند و جنبه ی معنوی و الهی زندگانی آن ها بر جنبه ی نظامی غلبه داشت.

جملاتی از کتاب راهنمایان صادق

سردار شهید مهدی باکری فرمانده ی لشکر ۳۱ عاشورا ۳۵ «متولد میاندوآب ۱۳۳۳، شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۵ منطقه ی عملیاتی بدر، هورالعظیم۳۶ - شرق دجله» در قسمتی از وصیت نامه ی خود چنین می نویسد: «سلام بر روح خدا، نجات دهنده ی ما از منجلاب عصر حاضر، عصر ظلم و ستم، عصر کفر و الحاد، عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی اش! عزیزانم اگر شبانه روز شکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز کم است. آگاه باشیم که سرباز صادق و راستین این نعمت شویم؛ خطر وسوسه های درونی و دنیا فریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل، تنها چاره ساز ماست.»
صفحات کتاب :
368
کنگره :
DSR1625‏‫‭/م3ر2 1398
دیویی :
955/08430922‬
کتابشناسی ملی :
5613124
شابک :
978-600-8768-91-3‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه راهنمایان صادق