کتاب راز رجعت pdf

نگاهی به زندگی، مجاهدت و رجعت پرستوی گمنام شهید حمیدرضا ملاحسنی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,600
نظر شما چیست؟
کتاب راز رجعت نوشته ربابه امانی اثری درباره زندگی و شهادت شهید حمیدرضا ملاحسنی است.

شهید حمیدرضا ملاحسنی در پنجم مرداد ۱۳۴۴ در خانواه ای متدین و انقلابی در تهران چشم به جهان گشود و تحت تربیت مکتب عاشورایی امام خمینی (رحمت الله علیه) رشد کرد. وی در سن ۱۷سالگی عازم جبهه و مناطق عملیاتی شد و در عملیات والفجر ۴ در حالی که ۱۸ سال از بهار زندگانی اش می گذشت، به دست دشمن بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود شد.

در اوایل سال ۱۳۸۹ پیکر دوازده شهید معظم در عملیات توسعه شهر مرزی سید صادق عراق کشف و در مراسم باشکوهی به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد. پیکر سه تن از این شهدای عزیز با درخواست شهردار تهران و موافقت کمیته جستجوی مفقودین با حضور مردم تهران در ۱۲ مهر ۸۹ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) در بوستان نهج البلاغه واقع در منطقه پونپونک تهران تشییع و به خاک سپرده شدند.

از تاریخ ۱۲ مهر ۸۹ خانواده و بستگان شهید حمیدرضا ملاحسنی براساس رؤیاهای صادقه ای که قبل و بعد از تدفین شهدا در بوستان نهج البلاغه مشاهده کرده بودند و با واقعیت امر مطابقت می کرد، همچنین بر اساس مدارک و اسناد به دست آمده، خواستار انطباق هویت شهید بر روی قبر شهید گمنام شدند.

بر این اساس و در تحقیقات میدانی از مراجع مربوطه، برای خانواده شهید ملاحسنی این اطمینان حاصل شد که یکی از شهدای گمنام تدفین شده در بوستان نهج البلاغه، شهید حمیدرضا ملاحسنی است که با عنوان پیک گروهان شهید باهنر در گردان عمار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تحت فرماندهی شهید والامقام محمد ابراهیم همت به همراه پدرش در جبهه شرکت داشته و در ۱۲ آبان ۶۲ در جریان عملیات والفجر ۴ در منطقه کوهستانی پنجوین عراق مجروح و به همراه تنی چند از همرزمان به دست نیروهای بعثی افتاده است.

درباره کتاب راز رجعت

کتاب حاضر، نگاهی به زندگی، مجاهدت و رجعت شهید بزرگوار حمیدرضا ملاحسنی دارد در این مجموعه تلاش شده رؤیاهای صادقه و جریاناتی که منجر به اعلام هویت شهید شده است، به ترتیب بازگو و مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
216
کنگره :
DSR1626 /م674‏‫‭‮الف‬8 1390
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
2‎4‎9‎9‎9‎7‎5
شابک :
978-600-5156-76-8

کتاب های مشابه راز رجعت