کتاب سبک زندگی اسلامی pdf

در وصیت نامه های شهدای ۸ سال دفاع مقدس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سبک زندگی اسلامی

کتاب سبک زندگی اسلامی در وصیت نامه های شهدای ۸ سال دفاع مقدس اثر داود زاده علی، با نظر به آیات قرآن و پژوهش در زندگی شهدا به توضیح سبک زندگی اسلامی و نوع نگاه و جهان بینی این شیوه ی خاص زندگی کردن می پردازد.

درباره سبک زندگی اسلامی

سبک زندگی هر فرد، بسته به نوع بینش او به جهان و از اعتقاداتش سرچشمه می گیرد. به عبارت دیگر سبک زندگی به معنای این است که فرد در زندگی چه راهی را انتخاب کند و چطور در زندگی فردی اجتماعی اش رفتار کند. در زندگی به سبک اسلامی، یعنی فرد باید اسلام را پذیرفته باشد و به تبع آن، حرام خدا را حرام بداند و حلالش را حلال. از اوامر خدا پیروی کند و اخلاقیاتش بر اساس باورش به اسلام شکل گرفته باشد. اما اگر انتخاب ما این باشد که سبک زندگی اسلامی را برای زندگی خود برگزینیم، چگونه و با مراجعه به چه منابعی می توانیم روش صحیح زیستن به این سبک را پیدا کنیم؟

داود زاده علی در کتابش، سبک زندگی اسلامی در وصیت نامه های شهدای ۸ سال دفاع مقدس، به این سوال پاسخ می دهد.

گزیده کتاب سبک زندگی اسلامی

رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس، همواره فرمان الهی را گردن نهاده، با طیب خاطر و عاشقانه در جبهه های نبرد حضور یافتند و فداکارانه با دشمن متجاوز جنگیدند. سختی ها را به جان خریدند تا فرمان خداوند مبنی بر واجب بودن جهاد بر زمین نماند، آنان به بهای جان شان در انجام جهاد، این واجب الهی کوشیدند. و به این وسیله اسوه عینی جهاد در راه خدا شدند تا همه کسانی که می خواهند به سبک اسلامی زندگی نموده و به هنگامه ضرورت از جهاد باز نایستند، به عمل آن ها اقتدا کنند.

آن ها حجت را بر همه کسانی که می خواهند به وظایف ایمانی خود عمل کنند، تمام کردند و فریادی به بلندای تاریخ سر دادند که ای انسان ها رمز سرافرازی در مقابل دشمن محارب، جهاد در راه خداست. پس، آنگاه که جهاد در راه خدا ضروت یافت، هرگز در این کار تعلّل نورزید، مهر الهی را بر دل ها نهاده، با خشنودی قلبی، جان ها را به کف گرفته، به سوی جبهه های جنگ بشتابید که راه همین است و غیر از این بیراهه است، و شما اگر طالب سعادت دنیایی و آخرتی هستید باید در همین راه گام بسپارید و آن را تا رسیدن به هدف ادامه دهید.

و به همین منظور، از گرفتاری ها و سختی های جهاد نترسید و بدانید که خدا همواره با شما و پشتیبان شماست و در نزد او پاداش های بزرگی برای شما مهیّا گردیده است، و در جهادی که انجام می دهید هرچه سختی ها بیشتر باشد، پاداش های الهی نیز که در انتظار شما هستند، بزرگ تر خواهد بود.

صفحات کتاب :
170
کنگره :
BP258‏‫‬‭/ز2س24 1397
دیویی :
297/72
کتابشناسی ملی :
5443693
شابک :
978-600-8768-54-8‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سبک زندگی اسلامی