کتاب اختلال استرس پس از سانحه و نقش سازه های روانی در ابتلای به آن pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
امروزه می دانیم که مشکلات بهداشت روانی از مسائل مهم اجتماعی به شمار می آید. مطالعات زمینه یابی نشان می دهد که از هر پنج نفر، یک نفر مشکلات بهداشت روانی دارد که به طور چشمگیری بر کارکرد زندگی روزانۀ او تأثیر مخرب می گذارد. افزایش فشارهای روانی، به شدت یافتن اختلالات روان شناختی از قبیل اختلال استرس پس آسیبی و سایر اختلالات روان شناختی منجر می شود.
درباره اختلال استرس پس از سانحه و نقش سازه های روانی در ابتلای به آن

در این کتاب بهاره نعمتی روشن به بررسی اختلالات استرسی بعد از حادثه و نش پیش زمینه ها و سازه های روحی و روانی فرد در ابتلا و تشدید آن پرداخته است.

شناخت اختلال استرس پس از سانحه و ارتباط آن با سازه های روانی، مفهوم اختلال استرس پس از سانحه: تعریف و تشخیص آن، تاریخچه اختلال استرس پس آسیبی، تشخیص افتراقی و پیش آگاهی و شیوع، سیر و الگوی خانوادگی بخشی از مباحث این کتاب اند.

گزیده کتاب:
هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای استرس زا ایفا می کند. تحقیقات هیجان و سلامتی نیز بر این دیدگاه که هیجان ها مستقیماً به سبب شناسی و پیشرفت بیماری کمک می کنند، تمرکز کرده اند (بهرامی، مشهدی، بهرامی و کارشکی، 1394). کوتینهو، رایبیرو، فریرین ها و دایس (2010) بیان می کنند که تنظیم هیجانی به مرحله ای اشاره دارد که افراد به واسطه آن بر هیجانات خود و اینکه آن ها چگونه هیجانات شان را بیان و تجربه می کنند، تأثیر می گذارد.

دشواری در تنظیم هیجانی باید نتیجه کمبود توانایی ها و قابلیت های تنظیم هیجانی باشد.
صفحات کتاب :
123
کنگره :
RC552‭‬‬
دیویی :
616/8521
کتابشناسی ملی :
6086774
شابک :
978-600-459-735-7‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه اختلال استرس پس از سانحه و نقش سازه های روانی در ابتلای به آن