امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
فرشته های خاکی مجموعه داستانی با موضوع مدافعان حرم از اسماء هاشمی گلپایگانی است.

این کتاب تعدادی داستان کوتاه برای نوجوانان دارد که درباره مدافعان حرم شهر سامرا هستند. مدافعان حرمی که در سامرا با داعش می جنگند و زمانی که داعش به حرم امام هادی (ع) نزدیک می شود و قصد نابودی این مکان مقدس را دارد، فرشته هایی با حکم جهاد آیت الله سیستانی، به دفاع از حرم سامرا می پردازند.

داستان های این کتاب درباره مقاومت رزمندگان حشدالشعبی است که به ترتیب عبارتند از: کوه شکن، زخم خنجر، نور سفید، رواق داران، سیاه روشن، گلدسته های خاکی، شهر هزارچهره.


در قسمتی از این کتاب می خوانید:
ماشین ایستاد. مرد پیاده شد و او را با خودش پیاده کرد. وارد ساختمانی در وسط شهر شدند. حنان را به دست زنی نقاب دار داد و رفت. زن دست حنان را گرفت و محکم به طرف زیرزمین کشاند. زیرزمین پر بود از اتاق؛ اتاق هایی که روبه روی هم قرار داشت. در یکی از اتاق ها را باز و حنان را بدون هیچ حرفی به داخل پرت کرد. چشم های حنان پر شد از زنان ژولیده و خسته. یکی از آن ها با لباس پاره و موهای باز و صاف نزدیکش شد و آرام به او سلام کرد. حنان ترسید و خودش را عقب کشید.

به در و دیوار اتاق نگاه می کرد؛ اتاق کوچکی که با ده زن پر شده بود. لامپ کوچک کنار اتاق، آنجا را کمی روشن کرده بود. همین که تکیه داد، صدای زنی از بیرون آمد: «فقط بیست دقیقه وقت دارید تا حمام و دست شویی بروید.» همه کنار در ایستادند و با باز شدن در، به سمت دست شویی های انتهای زیرزمین دویدند. حنان هم دنبالشان رفت. از هر اتاقی ده دوازده زن بیرون می آمدند. حنان سرش گیج می رفت و نمی توانست درست راه برود. پایش زپر پاهای زن ها له شد.
شابک :
‫‬‭978-964-121629-2
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
118
کنگره :
‏‫‬‭PIR8364
دیویی :
‏‫‬‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
6011۱80

کتاب های مشابه فرشته های خاکی