امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
سوگ و داغدیدگی در کودکان و نوجوانان، از جمله مسائل اساسی در روانشناسی بالینی است که توجه پژوهشگران را در دانشگاه های معتبر جهان، بخود جلب نموده است.

برخی از سؤالات اساسی در این زمینه عبارتند از: آیا کودکان داغدیده دچار مشکل می شوند؟ چه نوع مشکلاتی آینده آن ها را تهدید می کند؟ آیا آن ها، خانواده های آن ها و مدارس آن ها، نیاز به خدمات روانشناختی دارند؟ چه نوع آموزش هایی برای آن ها، خانواده ها و مدارس آن ها مورد نیاز است؟ رسالت یک روانشناس در برابر کودکان و نوجوانان داغدیده، والدین و معلمان آن ها چیست؟

در فرهنگ اسلامی توجه ویژه ای به مسئله ایتام شده است. خیرین زیادی در کشور در زمینه خدمت رسانی به این کودکان تلاش می کنند. اما این خدمت رسانی معمولاً شامل نیازهای اولیه این کودکان می شود که بنوبه خود ارزشمند و لازم است.

اکنون هنگام آن رسیده است که در کشور ما علاوه بر تلاش در زمینه تأمین نیازهای اولیه کودکان داغدیده، به نیازهای روانی، اجتماعی و آموزشی آن ها نیز توجه شود و مؤسسه های دولتی و غیردولتی در این زمینه تلاش بیشتری کنند تا در زمینه پیشگیری و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان داغدیده گام های اساسی برداشته شود.
دیویی :
155/937083
کتابشناسی ملی :
6087350
شابک :
978-600-136547-8‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
70
کنگره :
BF723‭‬ ‭

کتاب های مشابه بهداشت روانی ایتام