1 / 3

آموزش علوم پروژه محور

موضوعات


خرید کتاب آموزش علوم پروژه محور

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 1.3 مگا بایت
صفحات کتاب : 85
13,000 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

آموزش پروژه محور به طراحی و برنامه ریزی دانش آموزان و انجام یک تحقیق جامع بر می گردد که یک دستاورد علنی را همچون تولید یک اثر یا اجرا ارائه دهند. به نظر مدافعین این روش، یادگیری پروژه محور یک رویکرد پویا به تدریس است که در آن دانش آموزان مسائل و مشکلات دنیای واقعی را کندوکاو می کنند و همزمان با شرکت در فعالیت های گروهی مهارت های فراتر از برنامه درسی به دست می آورند.

چون این روش، متمرکز بر یادگیری فعال دانش آموزان است آن ها را تشویق به فهم عمیق تر دانش پیش رو می کند. تحقیقات نشان داده است که در این روش یادگیری دانش آموزان با احتمال بالاتری نسبت به روش های سنتیِ کتاب محور مطالب آموخته شده را به خاطر می سپارند (فیشر، 1385).

در آموزش پروژه محور دانش آموزان بر اساس پروژه هایشان ارزیابی می شوند (به جای معیارهای محدود مورد استفاده در امتحانات، مقاله ها، و گزارش ها) و معمولاً تحقیقات برایشان معنادارتر است. آن ها خیلی سریع متوجه می شوند که چطور کار درسی می تواند به مسائل زندگی واقعی مرتبط شود.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 85

کنگره : LB1027/43

دیویی : 371/36

کتابشناسی ملی : 5911397

شابک : 978-600-136-532-4

سال نشر : 1398

فهرست

فصل اول: چرا آموزش علوم با رویکرد پروژه انجام دهیم؟
پروژه یا واحد کار در آموزش
محاسن فعالیت های تحقیقی یا پروژه ها
فصل دوم: چگونگی انجام پروژه
مراحل انجام پروژه
بخش های اصلی آموزش بر مبنای پروژه
بخش اول: شروع پروژه
بخش دوم: بسط پروژه
بخش سوم: پایان پروژه
ویژگیهای اعتباربخش پروژه
نمونه پروژه دانشآموزی
فصل سوم: انواع پروژه علمی
پروژه جمع آوری همراه با طبقه بندی
پروژه علمی
پروژه در قالب آزمایش
طرح جابر بن حیان
فصل چهارم: اعضای آموزش پروژه محور
نقش دانش آموزان
نقش معلمان
نقش مشارکت والدین و جامعه
پیوست
معرفی وب سایتهای ارائه دهنده ایده پروژه
منابع

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات