امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

کتاب مکبث (Macbeth) نمایشنامه‌ای جاودان نوشته‌ی ویلیام شکسپیر می‌باشد. این میکروکتاب توسط گروه سبکتو گردآوری و ترجمه شده است.

معرفی کتاب مکبث

کتاب مکبث نمایشنامه‌ای تراژدی از نویسنده بزرگ ویلیام شکسپیر است. کسی به درستی نمی‌داند این نمایشنامه چه موقعی به نگارش درآمده ولی نقدنویسان زمان آن را بین سال های 1599 تا 1606 برآورد کردند. مکبث یکی از پرطرفدارترین نوشته‌های شکسپیر است که بعضی از بخش های آن به شعر هم مبدل شده است. جالب است بدانید خود شکسپیر (William Shakespeare) در نخستین نمایشی که از آن به اجرا درآمد ایفای نقش کرده بود. داستان مکبث برگرفته از جنگ‌های اسکاتلند است که با ذوق و تخیل شکسپیر گره خورده و داستانی جذاب را ایجاد کرده است.

خلاصه مکبث

داستان مکبث به زبان ساده این گونه است که: مکبث برگرفته از جنگ‌های اسکاتلند است که با استعداد و خیال پردازی شکسپیر گره خورده و داستانی شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است. پایه تراژدی مکبث وقایع تاریخی اسکاتلند است، ولی شکسپیر موافق سلیقه و خوی هنری و ادبی خودش تغییراتی در آن داده و پیشامدهای جنگ ها را به هم آمیخته است. این نمایشنامه جاودانه، سرگذشت زیان جسمی و آثار منفی روحی - روانی فزون خواه سیاسی و نفراتی که به دنبال نفس سلطه هستند را به بهترین صورت نمایش پردازی و مجسم کرده است.
نخستین نمونه از این نمایشنامه در سال 1623 در کتاب مجموعه آثار نمایشنامه ای کمدی، تاریخی و تراژدی شکسپیر، در دوران پادشاهی جیمز یکم (انگلستان) چاپ و منتشر شد. شاه جیمز اول را از پیروان آثار و نوشته‌های شکسپیر دانسته‌اند و برخی از آثار نمایشنامه‌های شکسپیر در دوران او به نگارش درآمده است ولی اغلب نوشته های او در دوره سلطنت الیزابت اول تدوین و اجرا شده است. کلیه‌ی نمایشنامه‌های شکسپیر درهم آمیخته از نظم و نثر است. نمایشنامه مکبث به جز چند قسمت کوتاه، کم و بیش به طور کامل منظوم یعنی به شعر است.
خلاصه کتاب مکبث در پنج فصل و چندین پرده این نمایش را روایت می‌کند.

برشی از متن

بانو مکبث: لکه‌ی لعنتی. باید هرچه زودتر از بین بروی! همسرم، دیگر نیازی به ترس نیست. دیگر کسی نمی‌تواند به قدرتمندی ما باشد. خانِ فایف همسری داشت. حالا او کجاست؟ شاید دست های من دیگر هیچ وقت پاک نشوند! بوی خون می آید، بوی خون می‌آید. هیچ عطری نمی‌تواند بوی خون را از بین ببرد. بانکو مرده است. او در زیر خاک دفن شده است. دیگر نمی‌تواند از آنجا خارج شود. باید به تخت خود بازگردم. کار از کار گذشته. باید به تخت بازگردم، باید بازگردم، باید ...!
بانو مکبث خارج می‌شود و پزشک تمامی موارد را یادداشت می‌کند. سپس به دستیارش می‌گوید که کمکی از او بر نمی‌آید. شاید یک کشیش بتواند به بانو کمک کند.
...
بانو مکبث از خدمتکاری در خصوص خروج بانکو می‌پرسد. او می‌خواهد با مکبث ملاقاتی داشته باشد. مکبث وارد می‌شود. بانو مکبث: سرورم دیگر باید از شر افکار تاریک رها شوید. چیزی که انجام شده است دیگر قابل تغییر نیست.
مکبث: ما مار را زخمی کرده ایم، اما آن را از بین نبرده‌ایم. این مار هر لحظه می تواند به ما حمله کند و آرامش را از ما برباید. می تواند هر شب به شکل کابوسی بر ما وارد شود. گمان می کنم مرگ دانکن از زندگی من زیباتر باشد. بانو مکبث: آرام باشید سرورم. بیایید تا به مهمانی امشب فکر کنیم.
مکبث: تا زمانی که بانکو و فلینس زنده هستند، نمی توانم لحظه ای آرام باشم. پادشاهی فرزند بانکو، قرار را از من گرفته است. بانو مکبث می گوید که آن ها همیشه زنده نخواهند بود و مکبث این حرف را تایید می کند. اما مکبث ترجیح می‌دهد تا به سرانجام رسیدن نقشه‌ی خود، چیزی به او نگوید. بانو مکبث هم دیگر چیزی نمی‌پرسد.

درباره نویسنده مکبث

ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که او را بزرگترین نویسنده انگلیسی زبان می‌دانند. شکسپیر هم از نظر نمایشنامه‌ها و هم از نظر تاثیری که روی ادبیات انگلیسی داشت بی‌نظیر و مشهور است. به طوری که شعرها و نمایشنامه‌های او کلمات و اصلاحات زیادی را به زبان انگلیسی اضافه کرده است. اغلب آثار او شهرت زیادی کسب کردند و در سراسر جهان روی صحنه اجرا شدند. جالب است بدانید که او علاقه‌ای به نگه داشتن آثارش نداشت و تمام نمایشنامه و شعرهایش بعد از مرگ او چاپ و منتشر شد. 
یکی دیگر از آثار وی هملت می باشد.

بهترین ترجمه مکبث

بهترین ترجمه با توجه به نظر خوانندگان و سلایق شخصی و همچنین نقادان کتب متفاوت، با در نظر گرفتن این موضوع، ترجمه پیش رو یکی از بهترین ترجمه های کتاب داستان دو شهر می باشد.

مکبث کیست

مکبث پادشاه اسکاتلند بود. او ابتدا سردار نبرد با نروژی‌ها و حاکم خطه گلامیس بود که با پیروزی در نبرد با نروژ از طرف شاه دانکن، شاه اسکاتلند، حاکم خطه کادور و سومین ولیعهد بعد از پسران شاه، ملکوم و دونالبین شد.

خرید مکبث

پی دی اف مکبث را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری و دانلود کرده و سپس آن را در در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

لیدی مکبث

لیدی مکبث به انگلیسی: Lady Macbeth یا بانو مکبث یکی از شخصیت‌های نمایش‌نامهٔ مکبث اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایش، او همسر شخصیت اصلی نمایش، مکبث، نجیب‌زادهٔ اسکاتلندی است که پس از ترغیب و تحریک همسرش به قتل حاکم، ملکهٔ اسکاتلند شد، اما بعد از این ماجرا دچار عذاب وجدان شد. مرگ او در پردهٔ آخر با اقدام به خودکشی بیان می‌شود.

دیالوگ معروف لیدی مکبث

بوی خون می‌آید، بوی خون می آید. هیچ عطری نمی تواند بوی خون را از بین ببرد. بانکو مرده است.

میکرو کتاب های سبکتو

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

دانلود کتاب مکبث

نسخه الکترونیکی کتاب مکبث را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب مکبث

مشخصات کتاب مکبث در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: ویلیام شکسپیر
مترجم: گروه سبکتو
تعداد صفحه: 121
موضوع: رمان خارجی، نمایشنامه
قالب: الکترونیک

 

کتاب های مشابه مکبث