خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

وقتی بندانید چه می خواهید، آن را بدست می آورید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

میکروکتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نوشته هنریت کلاوسر، به شما آموزش می دهد که چطور بوسیلۀ نوشتن، نخستین گام برای رسیدن به آرزوهایتان را بردارید. همچنین مشاهده می کنید که بعد از انجام این کار راحت، چطور معجزه ها در زندگی شما یکی پس از دیگری اتفاق خواهند افتاد.

این میکروکتابی است که شما حتما لازمش دارید و با انجام تمرینات خیلی راحت آن، هر روز به خواسته های با ارزش خود نزدیک تر خواهید شد و یک راهنمای راحت و مفید برای تبدیل کردن آرزوهای شما به حقیقت با استفاده از شیوه نگارش است. میکروکتاب بنویس تا اتفاق بیفتد (Write it down Make it happen) یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز در سال 2001 بود.

نوشتن منجر شده آرزوهای فراوانی انجام شود، ارتباط اشخاص با اطرافیانشان بهتر شود، مشکلات شان حل شود و زخم های درونی و عاطفی شان بهبود یابد. مطالعۀ این میکروکتاب بدون تردید ظرفیت ها و امکانات تازه ای در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود به ابزاری مفید برای خودشکوفایی فردی و غنی سازی زندگی تان دست یابید.

تجربه اثبات کرده است اشخاصی که هدف های کتبی دارند از زندگی برتری نسبت به بقیه دارا هستند. اگر سررشته ی امور زندگی تان را به دست بگیرید و آن ها را کنترل کنید می توانید به آرزوهایتان عمل کنید. با نوشتن، حوادث رخ می دهند، دکتر هنریت آن کلاوسر (Henriette Anne Klauser) به شما چگونگی انجام آن را یاد می دهد و توصیه می کند، نوشتن آرزوها و اهدافتان شما را یاری خواهد کرد تا به اهدافتان برسید. شما در این میکروکتاب داستان هایی درباره ی مردم عادی می خوانید که معجزات عظیم و کوچکی در زندگی خود مشاهده کردند، کسانی که نوشتن اهداف در زندگی شان نقش اصلی و مهم را بازی کرده و آرزوهای آن ها را تبدیل به واقعیت کرده است.

هنریک کلاوسر یکی از برترین نویسنده های زن آمریکایی است. او توانسته با نوشتن کتاب هایی در حوزه موفقیت، به میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا کمک کند تا به راحتی به آرزوهای خود دست یابند و این راه را برای همیشه ادامه دهند.

آثار او در ایران با استقبال فراوانی مواجه شد و معروف ترین اثر او کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد است. او که فارغ التحصیل رشته دکترا از دانشگاه فوردهام است، در دانشگاه های فراوانی مثل دانشگاه واشنگتن، کالیفرنیا، سیاتل و... آموزش می دهد و علاوه بر نویسندگی به برپایی کلاس های تقویت دو نیم کره مغز به وسیله نوشتن، گسترش فردی، برطرف کردن استرس و روانشناسی هم می پردازد. او همچنین به عنوان یک مشاوره عالی برای کسب و کارها و نیروی انسانی معروف است.

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

گزیده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

گاهی اوقات ما در رسیدن به اهداف خود مکث کرده و بهانه تراشی می کنیم. از همه بدتر اینکه نتیجه به هدف نرسیدن مان را به گردن دیگران و شرایط می اندازیم. اما تنها کسی که سد راه اهداف شماست، فقط خودتان هستید.

من دوستی به نام ترینا دارم که بعد از مدت ها اتفاقی همدیگر را دیدیم. این دیدار باعث شد تا با هم در مورد موضوعی که باعث خوشحالی ترینا شده، حرف بزنیم. ترینا در کالج اقتصاد درس خوانده بود ولی همیشه دوست داشت تا کاری برای مردم فقیر کشورهای جهان سوم انجام دهد. با توجه به اینکه مدرک او تجارت بود، همیشه به این فکر می کرد که با این مدرک چگونه می تواند به مردم فقیر کمک کند.

ترینا نتوانست راهی پیدا کند و مشغول کار کردن در شغل خود به عنوان هماهنگ کننده جشنواره موسیقی شد. ترینا مطلبی راجع به یک سازمان پیدا کرد که هدفشان وام دادن به مردم فقیر در کشورهای مختلف بود. از این طریق مردان و زنان فقیر می توانستند کار کنند و خرج خود و خانواده خود را درآورند. ترینا گفت من آدرس و شماره این سازمان را نوشتم اما هرگز به آن زنگ نزدم. ترسیدم که مرا قبول نکنند یا شکست بخورم.

یک ترس باعث شده بود تا او تماس را برقرار نکند. من به او گفتم به دنبال علت مقاومت خود برو و از خودت سوال کن که از چه چیزی اینقدر می ترسی؟ ترینا شروع به نوشتن کرد و علت ترس را خود را که همان شکست خوردن بود، نوشت. فهمید که باید به ترس خود غلبه کند و برای مشکل راه حل هایی هم پیدا کرد.

مدتی گذشت و در یک مهمانی حضور پیدا کرد. اتفاقی با زنی آشنا شد که مدیر همان سازمانی بود که ترینا مدت ها بود که می خواست با او تماس بگیرد. کاری که ترینا کرد این بود که علت را پیدا کرد، تعلل را کنار گذاشت و به سمت خواسته خود حرکت کرد.

هر علتی که باعث شده تا شما در برابر خواسته ها و کاری که انجام می دهید مقاومت کنید را بنویسید. اگر دوست دارید می توانید تعلل خود را به گردن دیگران بیاندازید. اما باید هر چیزی که هست را بنویسید. وقتی شروع به نوشتن کنید، حقیقت آشکار می شود و این حقیقت شما را نجات خواهد داد.

کتاب های مشابه بنویس تا اتفاق بیفتد