امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,850
خرید چاپی
19,000
15%
ت 16,150
نظر شما چیست؟
کتاب را که باز می کنی، پروانه ها با موسیقی کلامش می رقصند. کتابش، شعری است درستایش طبیعت؛ ستایشی که از حسرت تهی نیست. در همه جای قصه های او، ردپایی از حسرت فراموش شده ها پیدا می کنی؛ مثل کوچه باغ های کودکی و روزگار جوانی. آدم ها در قصه های راضیه تجار مدام در حال گفتگوی ذهنی با خویش اند و در جنگ درونیشان، همواره میل به رهایی از شرایط موجود هست.

آن ها می خواهند از زندان آنچه هستند، به آزادی برای آنچه می خواهند باشند، برسند. داستان ها همه دارای یک لحظه مکاشفه اند؛ لحظه ای که شخصیت ها از این جدال درونی، به درک عمیق تری از خویش می رسند و سوال های کهنه، پاسخ تازه ای پیدا می کنند. سوال هایی که همه برمحور تنهایی و غربت آدمی بنا شده است. تجار داستان هایش را در فضایی نمادین و گاه معماگونه پیش می برد؛ فضاهایی وهم انگیز که دائم مخاطب را برای واقعه ای تلخ و یا شیرین به انتظار می گذارند.

از این نظر فضاسازی ها تطابق کاملی با شخصیت های داستان دارند و می توان گفت «شعله و شب» اثری است که بهترین محیط را برای روایت قصه هایش انتخاب می کند. تجار در قصه های خود همواره در حال مرور و بازخوانی گذشته ای است که در آن طبیعت مفهوم زنده تری داشت. به همین خاطرحیوانات، باغچه و باغ، بخشی از حیات داستان های او را شکل می دهند.

زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس است و خالق لحظه های شاعرانه از تجربه های فراموش شده. راضیه تجار علاوه بر نویسندگی، دبیری انجمن قلم از بدو تاسیس، عضویت در هیئت علمی بنیاد پروین اعتصامی، عضویت در شورای فیلمنامه نویسی و ادبیات در بنیاد فارابی، همکاری با روزنامه های مختلف را هم در کارنامه خود دارد. سه دهه و نیم نوشتن برای این بانوی نویسنده ۵۵ ساله، چیزی حدود ۲۵ اثر به یادگار گذاشته است.
صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‭PIR7994‭‬ ‭/ج22‏‫‬‭‏‏‫‬‭‭ش7 1392
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3305381
شابک :
‭978-600-175-613-9‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه شعله و شب