نظر شما چیست؟
روش جدید درمان خلق و خو
کتاب احساس خوب نوشته ی دیوید. دی برنز از شناخت درمانیِ افسردگی و دیگر اختلالاتِ احساسی سخن می گوید. این کتاب، نه تنها منبعی عالی برای افراد مبتلا به افسردگی است، بلکه به آن دسته از افرادی که به دنبال تجربه رشد شخصی و افزایش عزت نفس خود هستند نیز کمک خواهد کرد.

شناخت، به معنای تفکر و چیزی است که در هر زمان به آن می اندیشید. این افکار بر چگونگی احساسات ما اثر می گذارند. به طور خلاصه، افکار ما، احساسات ما را می سازند. اصلی که شناخت درمانی را اداره می کند، این است که احساسات ما بیش از آنچه در زندگی مان اتفاق می افتد، با افکار ما مرتبط هستند.

ما زمانی احساس قربانی بودن خواهیم کرد که تصور کنیم دلیل احساس بدمان، خارج از کنترل ما است. ما برای تغییر دیگران یا چگونگی رفتار آنها با خودمان، کار زیادی از دستمان برنمی آید، اما قطعاً توانایی تغییر طرز تفکر خود را داریم. تغییر طرز تفکر می تواند تاثیر مثبتی بر خلق وخوی ما بگذارد و شناخت درمانی هم دقیقاً درباره ی همین موضوع است.

شناخت درمانی، فناوری اصلاح خلق وخو است که بر اشخاص اعمال می شود. این درمان، به صورتی کارآمد به رشد شخصیتی افراد و همچنین غلبه بر افسردگی کمک می کند. روش های اصلاح خلق وخو، موارد زیر را به همراه خود دارد:
• رهایی از افسردگی خفیف در طول مدت حداقل دوازده هفته
• ارائه درک صحیحی از اینکه چرا افراد دمدمی مزاج می شوند و برای بالا بردن روحیه این افراد چه باید کرد.
• ارائه روش های موثر و عملی برای بدست گرفتن کنترل احساسات
• جلوگیری از نوسانات روحی آینده و ارتقاء رشد شخصی

فارغ از اینکه اختلالات احساسی شما چقدر شدید هستند، اولین مرحله برای بهتر شدن این است که تصمیم بگیرید به خود کمک کنید.

کتاب های مشابه کتابچه احساس خوب