1 / 3

کتابچه احساس خوب

روش جدید درمان خلق و خو

موضوعات


دانلود کتاب کتابچه احساس خوب

نوع محصول: کتاب صوتی
حجم دانلود: 72.4 مگا بایت
3,000 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

روش جدید درمان خلق و خو
کتاب" احساس خوب " نوشته ی دیوید. دی برنز از شناخت درمانیِ افسردگی و دیگر اختلالاتِ احساسی سخن می گوید. این کتاب، نه تنها منبعی عالی برای افراد مبتلا به افسردگی است، بلکه به آن دسته از افرادی که به دنبال تجربه رشد شخصی و افزایش عزت نفس خود هستند نیز کمک خواهد کرد.

شناخت، به معنای تفکر و چیزی است که در هر زمان به آن می اندیشید. این افکار بر چگونگی احساسات ما اثر می گذارند. به طور خلاصه، افکار ما، احساسات ما را می سازند. اصلی که شناخت درمانی را اداره می کند، این است که احساسات ما بیش از آنچه در زندگی مان اتفاق می افتد، با افکار ما مرتبط هستند.

ما زمانی احساس قربانی بودن خواهیم کرد که تصور کنیم دلیل احساس بدمان، خارج از کنترل ما است. ما برای تغییر دیگران یا چگونگی رفتار آنها با خودمان، کار زیادی از دستمان برنمی آید، اما قطعاً توانایی تغییر طرز تفکر خود را داریم. تغییر طرز تفکر می تواند تاثیر مثبتی بر خلق وخوی ما بگذارد و شناخت درمانی هم دقیقاً درباره ی همین موضوع است.

شناخت درمانی، فناوری اصلاح خلق وخو است که بر اشخاص اعمال می شود. این درمان، به صورتی کارآمد به رشد شخصیتی افراد و همچنین غلبه بر افسردگی کمک می کند. روش های اصلاح خلق وخو، موارد زیر را به همراه خود دارد:
• رهایی از افسردگی خفیف در طول مدت حداقل دوازده هفته
• ارائه درک صحیحی از اینکه چرا افراد دمدمی مزاج می شوند و برای بالا بردن روحیه این افراد چه باید کرد.
• ارائه روش های موثر و عملی برای بدست گرفتن کنترل احساسات
• جلوگیری از نوسانات روحی آینده و ارتقاء رشد شخصی

فارغ از اینکه اختلالات احساسی شما چقدر شدید هستند، اولین مرحله برای بهتر شدن این است که تصمیم بگیرید به خود کمک کنید.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

فهرست

درباره ی کتاب
مقدمه
بخش اول: تحقیقات و نظریه ها
فصل اول: کند و کاوی در درمان اختلالات احساسی
فصل دوم: نحوه تشخیص احساسات: اولین مرحله ی درمان
فصل سوم: درک احساسات شخصی: شما همانگونه احساس می کنید که تفکر می کنید
بخش دوم: برنامه های کاربردی
فصل چهارم: با ساختن عزت نفس خود شروع کنید
فصل پنجم: دست روی دست گذاشتن و راه های غلبه بر آن
فصل ششم: جودوی زبانی: یاد بگیرید وقتی زیر بمباران انتقاد قرار دارید، به آنها پاسخ دهید
فصل هفتم: احساس خشم می کنید؟
فصل هشتم: راه هایی برای غلبه بر احساس گناه
بخش سوم: افسردگی های واقع بینانه
فصل نهم: ناراحتی، افسردگی نیست
بخش چهارم: جلوگیری و رشد شخصی
فصل دهم: دلیل همه چیز
فصل یازدهم: اعتیاد به کسب تایید از دیگران
فصل دوازدهم: اعتیاد به عشق
فصل سیزدهم: کار شما نمایانگر ارزش شما نیست
فصل چهاردهم: شهامت معمولی بودن را داشته باشید: راه های غلبه بر کمال گرایی
بخش پنجم: غلبه بر احساس ناامیدی و تصمیم به خودکشی
فصل پانزدهم:پیروزی نهایی: انتخاب زندگی
بخش ششم: کنترل استرس و فشارهای زندگی
فصل شانزدهم: تمرین روش های آموخته شده
بخش هفتم: شیمی عواطف
فصل هفدهم: در جستجوی "صفرای سیاه"
فصل هجدهم: مشکل ذهنی-مغزی
فصل نوزدهم: آنچه باید درمورد داروهای ضدافسردگی رایج بدانیم

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات