کتاب کتابچه افسانه کاریزما

چطور هر کسی می تواند در هنر و علم جذابیت شخصی به مهارت برسد

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتاب افسانه کاریزما در مورد چیست ؟

کتاب افسانه کاریزما اثر الیویا فاکس کابان، کتابی با موضوع خودیاری است که به خواننده چگونگی ایجاد و حفظ شخصیت کاریزماتیک در تجارت و زندگی شخصی را آموزش می دهد. بنا به باور سنتی، کاریزما یک خصوصیت مادرزاد است و نمی توان آنرا آموخت؛ ولی در واقعیت، کاریزما مهارتی است که بسته به شرایط مورد نیاز، قابل توسعه، فعال و غیرفعال شدن است.

افراد کاریزماتیک جذابیت شخصی دارند، مورد علاقه اند، می توانند در مذاکرات به موفقیت بیشتری دست یابند و راحت تر می توانند دیگران را به دیدگاه خود جلب کنند. مردم از فرد کاریزماتیک بهتر پیروی می کنند و دیدگاه او را می پذیرند.
کاریزما می تواند یادگرفته شود و در صورت لزوم فعال یا غیرفعال شود، اگرچه برای فعال شدن به اراده ای نیاز دارد که ممکن است به خصوص برای افراد درونگرا دشوار باشد.

سه عامل تشکیل دهنده کاریزما

سه عامل تشکیل دهنده کاریزما عبارتند از:

  • حضور کامل در تعامل فعلی
  • صمیمیت دلسوزانه نسبت به دیگران
  • نشان دادن توانایی بالا برای تحقق امور

افراد دارای کاریزما باید این صفات را در درون خود احساس و از آنها به نحوی که قانع کننده تر باشد استفاده کنند. افراد غیرکاریزماتیک می توانند با تقلید از زبان بدن و عادات مکالمه افراد کاریزماتیک، جذابیت شخصی خود را تقویت کنند، زیرا مغز می تواند به داشتن کاریزما فریب بخورد.
کاریزما می تواند از طریق صمیمیت و حضور پررنگ، روابط خود با افراد سرسخت را هموار کند، و می تواند وظیفه ارائه خبرهای بد یا انتقاد را سهولت بخشد. اولین تاثیرگذاری کاریزماتیک، به دلیل تأیید دیگران، می تواند مزایای بلند مدتی داشته باشد.

کتاب های مشابه کتابچه افسانه کاریزما