کتاب کتابچه اصول هفت گانه برای پایداری ازدواج

راهنمای علمی روابط همسران

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
کتابچه اصول هفت گانه برای پایداری ازدواج راهنمای عملی روابط همسران است.

هنگامی که یک ازدواج به تدریج ناخوشایند می شود، به راحتی می توان علت آن را در عدم وجود علائق مشترک یا وجود بگومگوهای دائمی جستجو کرد. اما ازدواج ها فقط به خاطر بگومگوهای زوجین یا داشتنِ علائق مختلف دچار مشکل نمی شوند؛ بلکه هنگامی مشکل به وجود می آید که افکار و تعاملاتِ منفی، به تدریج مهم تر و ارجح تر از جنبه های مثبتِ رابطه می شوند. زوجینی که ازدواج شاد و خوبی دارند قادر هستند تفاوت ها را مدیریت کرده و در عین حال پیوند صمیمانه ای داشته باشند.

حتی اگر زوجی از یکدیگر طلاق نگیرند، ممکن است فضای منفی و ناخوشایند، موجب سمی شدن دائمیِ ازدواج شان شود که در آن، هر یک از زوجین، زندگیِ جداگانه ای برای خود داشته باشند. ممکن است زوجین در یک خانه ی مشترک زندگی کنند، اما دیگر از لحاظ عاطفی وابستگی و توجهی به یکدیگر نداشته باشند و کاملا یکدیگر را نادیده بگیرند.

زندگی کردن در یک رابطه ی ناشاد و ناخوشایند به اندازه ی طلاق مضر و خطرناک است، زیرا چنین رابطه ای می تواند در درازمدت بر سلامت جسمی یا روانی تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده اند که بودن در یک ازدواج ناخوشایند و ناشاد، باعث کاهش طول عمر تا حدود ده سال می شود. زوجین افسرده و دلمرده، یک سوم بیشتر از سایر زوجین بیمار می شوند. برعکس، زوجینی که پیوند زناشویی شان شاد و موفق است، سیستم ایمنی قوی تری نیز دارند.

کتاب "اصول هفت گانه برای پایداری ازدواج: راهنمای عملی روابط همسران "، سیستمی را در اختیار زوجین قرار می دهد تا سلامت ازدواج شان را ارزیابی کنند و روش ها و تدابیری را نیز به آن ها ارائه می کند تا بتوانند بارِ دیگر به سازگاری در پیوند زناشویی شان دست یابند.

کتاب های مشابه کتابچه اصول هفت گانه برای پایداری ازدواج