نظر شما چیست؟
کتابچه پنج دشمن عملکرد تیمی افسانه ای در مورد رهبری

کتابچه پنج دشمن عملکرد تیمی: افسانه ای در مورد رهبری"امربوط به پویایی عملکرد گروه در سطح اجرایی، با نام اولین بار در سال 2002 به چاپ رسید. با پیش بینی استقبال شدید طرفداران نویسنده، ناشر تصمیم گرفت صد هزار نسخه از آن را چاپ کند و به محض چاپ، کتا ب ها به سرعت فروخته شدند، استقبال زیادی از آن شد و مورد ستایش قرار گرفت."پنج دشمن عملکرد تیمی"نیز مانند اکثر کتاب های تجاری پاتریک لِنچیُونی یک اثر داستانی است که در آن شخصیت های جذاب، اشتباهاتی انجام می دهند، تصمیماتی نادرست می گیرند و سپس از یک شخصیت عاقل، یاد می گیرند که چگونه بر آن ها غلبه کنند.

با داشتن یک تیم اجرایی برنده، شرکت فرصت رقابت بدست می آورد. مدیران برای موفقیت کل سازمان باید به روشی آزاد و شفاف عمل کنند. آن ها باید هم اعتماد و هم تضاد متقابل را پذیرا باشند. همانطور که در ورزش، مربی باید قبل از هر چیز وفادار به تیم باشد. تعهد و مسئولیت پذیری یک ضرورت است.

اساسی ترین موضوع یک تیم، اعتماد است که منجر به علاقه مندی و مسئولیت پذیری می شود و از رفع مسئولیت و سرزنش یکدیگر جلوگیری می کند. این نوع حساسیت ها می تواند به کل سازمان آسیب برساند. و در آخر، مهم ترین عنصرِ کنار هم نگه داشتن یک تیم، تمرکز بر روی نتایج است.

اعتماد، تعهد و فداکاری برای تمرکز بیشتر بر نتایج، سه مولفه اصلی مدیریت تیم های پویا و موفق هستند. یک تیم به هدف های مشخص نیاز دارد، اما اعضای تیم باید هنگام تصمیم گیری، به همراه بقیه اعضا تصمیم های کاملی بگیرند تا از برخورد و مشکلات بعدی جلوگیری شود. با ارزش ترین دارایی ای یک شرکت، تیم های قدرتمند و به ویژه مدیر و تیم اجرایی خوب است.

کتاب های مشابه کتابچه پنج دشمن عملکرد تیمی