نظر شما چیست؟

هنر و روش یادگیریِ سازمانی

کتاب "پنجمین فرمان"، متنی غنی است که به سادگی و ماهرانه، مفهوم سازمان یادگیرنده را توضیح می دهد. پیتر سنگه توضیح می دهد که چگونه هر مدیر باید ایده ها و چارچوب های خود را عملی کند. این کتاب، مصداقِ کتاب راهنمایی است که متوسط الحالی را از بین می برد و راه را به سمت پیشرفت و تغییر باز می کند. این کتاب، پنج فرمانِ مهم را شامل می شود که پایه ی موفقیت آینده ی شرکت ها را نظم می دهد و هم افزایی ایجاد می کند تا جایگزینِ تجارتِ بی ثمر، چشم انداز کوتاه مدت و تکرار اشتباهات شود.

با وجود کتاب "پنجمین فرمان"، دنیای جدید و هیجان انگیزی از کسب وکار، در انتظار ماست. مفهوم سازمان یادگیرنده، یکی از بزرگ ترین پیشرفت های تجاری در دهه های متمادی می باشد و سنگه نه تنها شخص مناسبی برای پیش بینیِ این مفهوم است، بلکه فرد مناسبی برای ترسیم آن نیز می باشد. او در سبکی روان، کامل و کاملاً جذاب، از اخلاقیاتِ پشت پرده و اصول اساسی ساختار سازمان یادگیرنده پرده برمی دارد. او همه ی این کارها را به آسانی انجام می دهد.

او، رهبران، فراگیران و شاگردانِ "تفکر سیستمی" را توانمند می کند و هر مدیر اگر بخواهد پیام او را بپذیرد، در کارِ خود به رضایتِ کامل دست می یابد. مدیرانی که کسب و کارشان به فلج یادگیری مبتلا شده و دوباره و مکرراً مرتکب اشتباهات یکسان می شدند، کتاب "پنجمین فرمان" را راهنما و منبع الهام خود می دانستند. شرکت ها از این کتاب برای ایجاد انگیزه برای رشد کسب وکار و نیز رشد سطح فردی استفاده کرده اند. این کتاب به کتاب راهنمای رهبران تبدیل شده و چاپ مجدد و ترجمه به چندین زبان گواهی است بر محبوبیت ماندگارِ آن و اهمیت آن در تغییر دنیای کسب وکار.

کتاب های مشابه کتابچه پنجمین فرمان