امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
کتابچه تحویل شادی راهی به سوی کسب سود، پیدا کردن اشتیاق و هدف.

تونی شی، مدیر عامل شرکت زاپُوس که در حیطه ی خرده فروشیِ کفش فعالیت می کند؛ کتابچه تحویل شادی که شعار شرکت زاپوس برای خدمات رسانی می باشد را به رشته تحریر در آورده است. کتاب تحویل شادی مسیر زندگی تونی شی و ایجاد شرکتی برتر و ماندگار را نشان می دهد اینکه چگونه تحویل شادی شعار شرکت زاپوس شد.

تونی شی در ابتدا یکی از سرمایه گذارانِ زاپُوس بود و بعد در نقش مشاور ظاهر شد. در نهایت، مدیرعامل مجموعه ای شد که در 1999، فقط یک شرکتِ تازه تأسیس بود و در 2008، درآمد سالانه اش به 1 میلیارد دلار می رسید. در سال 2009، مجله ی فورچون (FORTUNE) شرکتِ زاپُوس را یکی از «100 شرکتِ برتر برای کارکنان» معرفی کرد.

مردم زمانی در شادترین وضعیت خود هستند که افسار زندگی در دستانشان باشد، قلباً بدانند که در کارشان در حال پیشرفت هستند، با کسانی که دوستشان دارند احساس همدلی کنند و بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان باشند. شادی، حاصلِ هدف، اشتیاق و لذت است که همراستا با هم رخ می دهند.

سازمان های تجاری، نظیر شرکت ها، نیز به همین صورت زمانی در شادترین وضعیت خود هستند که همه ی اعضای آن احساس کنند در فرایندی برای تغییر بهترِ دنیا قرار گرفتند؛ معمولاً، از طریق تحویلِ محصولاتِ بهتر، تجربه ی عالی به مشتری یا ارائه ی ارزشی بالاتر از پول. سوختی که همه ی این موارد را امکان پذیر می کند، کسب وکاری سودده است که بتواند ماندگاری خود را تضمین کند.

مردم، زمانی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد که به ابزار جست وجو و یافتن شادی دسترسی داشته باشند. همین قاعده درباره ی شرکت های تجاری موفق نیز صدق می کند. یافتن راهی برای تحویل شادی، مفهومی شعارگونه و خالی از عمل نیست؛ هدفی والا در اداره ی کسب و کارهاست. موفقیت زاپُوس، اثباتی واضح و روشن بر این مفهوم است.
«ممکن است در نگاه اول، ایجاد شرکتی برتر و ماندگار، کاری طاقت فرسا و غیرممکن به نظر بیاید، اما استفاده از شادی به صورت اصلی سازمان دهنده، می تواند چراغ راه ما در این مسیر باشد.»

کتاب های مشابه کتابچه تحویل شادی