نظر شما چیست؟
کتابچه تفکر آرام و سریع

آیا تاکنون تصور کرده اید که چطور ذهن شما می تواند سریع و در عین حال آهسته فکر کند؟ ارتباط میان تفکر آرام و سریع چیست؟ آیا راهی برای کنترل نحوه ادراک ذهن ما از دنیای درون و پیرامون خود وجود دارد؟ چطور تفکر عقلانی و شهود با هم مرتبط هستند؟ پاسخ این سوالات و بسیار سوالات دیگر را می توانید در کتابچه تفکر آرام و سریع بیابید.

"تفکر آرام و سریع"، کتابی در مورد روانشناسی ذهن انسان، به قلم "دَنیِل کانمَن" است. کتابی ا در مورد تفکر عقلانی بحث می کند. در این کتاب، کانمَن توضیح می دهد که به چه دلیل تفکر عقلانی برای تمامی افراد سودمند است و چرا ما باید به جای پیروی از شهود به تفکر عقلانی، حقایق، مراجعه نماییم.

طرز تفکر ما در چگونه زندگی کردن مان نقش مهمی دارد، اینکه در موقعیت های متفاوت چه عکس العملی نشان می دهیم، چطور (به چه نحوی) با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، چگونه تصمیم می گیریم، و چطور مشکلات مان را حل می کنیم- تمامی اینها عمیقا در طرز تفکر ما ریشه دارد.

نویسنده، "دَنیِل کانمَن"، در مورد نحوه کارکرد ذهن انسان مطالب خود را به رشته تحریر درآورده و آنرا به دو بخش تقسیم می نماید، بگونه ای که ترکیب این دو، یک مجموعه کامل را ایجاد می کند. کتاب "تفکر آرام و سریع" بدین منظور نوشته شده است که مخاطبان آن، بتوانند تصمیم گیری های بهتری داشته باشند.

کتابچه تفکر آرام و سریع در کل، در مورد ارتباط میان تفکر منطقی، شهود ما و رفتار ما می باشد. با استفاده از توضیحات و تعاریف کوتاه و دقیق، کانمَن در مورد اهمیت درک ما از این امر می نویسد که چرا هر دو تفکر آرام و سریع برای ما از اهمیت یکسانی برخوردار می باشد. یقینا هر مخاطبی از آن لذت خواهد برد، بخصوص افرادی که به موضوعات مربوط به ذهن انسان علاقه مند می باشند. علاقه مندان به کتاب های روانشناسیِ پیرامونِ ذهنِ انسان، یقینا بر این باور خواهند بود که این یک دستورالعمل برای موفقیت است.

کتاب های مشابه کتابچه تفکر آرام و سریع