نظر شما چیست؟
کتابچه چهار میثاق راهنمای عملی برای آزادی فردی

برای فردی که از نظر درونی به آزادی رسیده، زندگی در بهشت بر روی همین کره خاکی نیز امکان پذیر است، اما اگر وانمود کنید که به این آزادی رسیده اید، این زندگی برای تان ممکن نخواهد بود، چون در ذهن شما باید قدرددانی و عشق ورزیدن به دیگران، بیشتر از خودتان اهمیت داشته باشد و باید خود واقعی تان را متجلی سازید.

جوهره لوح وجودی هر انسانی در ابتدا پاک و معصوم است، پس شما می توانید تنها با خودتان بودن، به تعالی و کمال واقعی برسید. باورها و میثاق های غلط باعث می شوند نتوانید خود واقعی تان باشید. تلاش واقعی این است که قراردادهایی که بر اساس ترس هستند و نه عشق را درک کرده و آنها را کنار بگذاریم.

به جای میثاق های قدیمی، لازم است میثاق های جدیدی را بپذیریم، آنهایی که با «من» درونی مان سازگاری دارند، ما هرگز با پنهان شدن پشت ماسک هایی که به چهره زده ایم، به تعالی و کمال نخواهیم رسید. تعالی و کمال فقط با خودِ واقعی بودن حاصل می گردد.
کتاب "چهار میثاق"به ما می گوید که حقیقت هر یک از ما، باورها و توافقات درونی مان است که جهان بینی مان را مشخص می سازد. اما اکثر این توافقات اشتباه بوده و هیچ سودی برای خویشتنِ درونی ما ندارند.

هدف «دون میگوئل روئیز» این است که «رؤیای» سیاره ای را که ما در آن هستیم درهم شکسته و «رؤیای جدید» خودمان را خلق کنیم. او از ابزارهای ساده ای می گوید که استفاده از آنها منجر به یک تحول همیشگی و بلندمدت فردی می شود، چیزی که بر اساس از هم گسیختن توافقات غلط و در عوض بکارگیری قواعد و مقررات خودمان شکل می گیرد.
تغییر برداشت ما از حقیقت در دست خود ماست تا بتوانیم از رؤیای مان، بهشت بسازیم، نه جهنم. پذیرش و دنبال کردن «چهار میثاق» به شما کمک می کند تا رؤیای جدید شخصی خودتان را خلق کنید.

کتاب های مشابه کتابچه چهار میثاق