نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روح تسخیر ناپذیر

چند سال پیش کتاب روح تسخیر ناپذیر (The Untethered Soul) در زمینه ی کمک به خود منتشر و در زمانی کوتاه به سرعت تبدیل به پرخواننده ترین و محبوب ترین کتاب ها شد. کتابچه روح تسخیر ناپذیر بر اساس تمرین های فلسفی و معنوی است که «خود» (self) را از «من دروغین یا نفس...» (ego) جدا می کنند. بنابراین این کتاب درباره ی بررسی عمیق ماهیت انسان است؛ و شما را به سفری به ماهیت وجودیتان می برد.

سینگر (Michael A. Singer) می گوید وجود حقیقی ما زمانی پدیدار می شود که خودمان را از صدای درون خود و پچ پچ های بی معنی رها کنیم و _از همه مهم تر_ با ترس هایمان روبه رو شویم. زندگی کردن در حقیقتِ وجود خود، احساس شادی و آرامشی ایجاد می کند که تمام جوانب زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. سینگر از فلسفه و فعالیت هابی استفاده می کند که ما را در راه کشف و رشد معنوی هدایت می کنند. «روح تسخیر ناپذیر» با اشتیاق، دوراندیشی، و نشاطی که همراه می آورد، کتابی بی نظیر است...

گزیده کتاب روح تسخیر ناپذیر

«در رشد حقیقی، هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بدانید شما صدای درون ذهن خود نیستید. فقط آن را می‌شنوید.»

این مفهوم اساس روشن‌بینی معنوی و رها کردن خود از انرژی‌هایِ منِ دروغین است: شما و صدای درون ذهنتان، یعنی همان گفت‌وگوی درونی، یکی و مشابه نیستید. شما، به عنوان مرکز وجود خود، از صدای درون ذهنتان جدا و کاملا متفاوت هستید. وجود درونی شما شامل دو بخش است. بخش اول خودتان هستید_ آگاهی شما، همان مرکز تمایل‌های ارادی‌تان. بخش دیگر، بخشی است که به آن توجه می‌کنید_ صدای درونتان، همان جریان گفت‌وگوی درونی که هرگز متوقف نمی‌شود. هن ما، درگیر گفت‌و‌گویی مداوم و بی‌پایان است. این پچ‌پچ‌ها در اصل روایت‌کننده‌ی آنچه می‌بینیم، می‌شنویم، و تجربه می‌کنیم هستند.


صفحات کتاب :
25

کتاب های مشابه کتابچه روح تسخیر ناپذیر