امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟
میشل اوباما در کتاب شدن، زندگی شخصی اش به عنوان همسر اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید شرح می دهد.

کتاب شدن (Becoming) در اولین ماه انتشارش توانست رکورد فروش را بشکند و پرفروش ترین کتاب سال آمریکا شود. خواندن این اثر برای کسانی که قصد خودسازی و موفقیت در زندگی شخصی، کاری و اجتماعی را دارند، مخصوصاً دختران نوجوان و بانوان بسیار مفید است.

میشل اوباما (Michelle Obama) بانوی نخست پیشین ایالات متحده، به کمک شیوه ای صمیمانه شما را به دنیای خود فرا می خواند و تجربیاتی که شخصیت اش را شکل داده اند، روایت می کند. در واقع این کتاب حکایت سرگذشت زنی محسوب می شود که دشواری ها و موانع زندگی را قدم به قدم طی می کند و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی آینده ای روشن برای خود می سازد.

او در این اثر که نوعی داستان رویای آمریکایی است، از آغاز زندگی اش را بازگو می کند. از طبقه ی دوم خانه ی یکی از بستگانش در جنوب شهر شیکاگو که به خاطر نرخ بالای جرم و جنایتش شهرت دارد. اما با تلاش به موفقیت دست می یابد و زندگی فوق العاده ای برای خود به وجود می آورد. میشل دختری از یک خانواده ی فقیر و کارگری بود که برای تحصیل در یک دبیرستان خوب پذیرفته می شود و از این طریق می تواند به هاروارد راه یابد. او وکالت می خواند و سرانجام به کاخ سفید وارد می شود.

گزیده متن کتاب
وقتی کوچک بودم، آرزو های کوچکی داشتم. یک سگ و خانة دوطبقه ای می خواستم که داخلش پلکان داشته باشد و فقط یک خانواده در آن زندگی کنند. به دلایلی به جای بیوک دو در پدرم که برایش غرور و شادی می آورد ماشین نیمه شاستی چهار دری می خواستم. به دیگران می گفتم که وقتی بزرگ شوم می خواهم متخصص اطفال شوم. چرا؟ چون عاشق این بودم که با کودکان کوچک در ارتباط باشم و سریع فهمیدم که چنین هدفی از نظر بزرگ ترها خوشایند است.

زیرا در جوابم می گفتند: اوه، یک پزشک! چه هدف خوبی! در آن روز ها، موهایم را پشت سرم می بافتم و همیشه به برادرم دستور می دادم و همیشه در مدرسه، در هر درس نمرة الف می گرفتم. جاه طلب بودم، اما دقیقاً نمی دانستم چه هدفی را دنبال می کردم. اکنون فکر می کنم یکی از بی معنی ترین سؤال هایی که بزرگ ترها از کودکان می پرسند این است _ وقتی بزرگ شوی می خواهی چه کاره شوی؟ انگار بزرگ شدن و پیشرفت کردن محدود به سن خاصی است. و در یک مرحله ای از زندگی با دستیابی به یک جایگاه، دیگر رشد و پیشرفتی وجود ندارد. تا کنون در زندگی ام، یک وکیل و معاونی در بیمارستان بوده ام ، و به عنوان یک مشاور به جوانان در پیدا کردن شغل های مفید کمک می کردم که این کار از لحاظ مادی، سودی در برنداشت.

من دانشجوی سیاه پوستی از قشر کارگر جامعه، در دانشگاهی مجلل درس می خواندم که عمدتاً دانشجوی سفیدپوست داشت. تنها زن آفریقایی – آمریکایی در هر فضایی بودم. یک همسر بودم، مادری تحت فشار که به تازگی صاحب فرزند شده و دختری که از غم و اندوه پدرش شکسته شده بود و تا کنون، اولین بانوی ایالات متحدة آمریکا بوده ام _ شغلی که به طور رسمی یک شغل محسوب نمی شود. اما جایگاهی به من داده بود که تصورش را هم نمی توانستم بکنم. مرا به چالش می کشید و به من عزت می بخشید.

برخی اوقات به طور همزمان هم ارزشم را بالا می برد وهم پایین می آورد. این روزا مشغول برسی اتفاقات سال های اخیر هستم. از لحظه ای که در سال ۲۰۰۶ همسرم برای اولین بار از رئیس جمهور شدن حرف زد، تا صبح سردی از زمستان امسال که ملانیا ترامپ را در لیموزینی تا مراسم آغاز ریاست جمهوری شوهرش همراهی کردم که خود گردشی به حساب آمد. وقتی بانوی اول هستید، اتفاقات و مشکلات کشور برایتان پررنگ تر می شود...
صفحات کتاب :
696
کنگره :
E909
دیویی :
937/932092‮‬
کتابشناسی ملی :
5983629
شابک :
978-622-7126-04-4‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه شدن