نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شادی

آیا واقعا می شود در مواجهه با مشکلات هر روزه شاد بود؟ و چطور می توانیم شاد باشیم وقتی انسان های زیادی در رنج هستند؟

شادی، طبیعت ماست و ضروری است هر کس متوجه این نکته شود. منبع نهایی شادی در درون ماست. متاسفانه، خیلی چیزها شادی ما را تضعیف می کنند و تنها ما هستیم که شادی را برای خود می سازیم.

ما تقریبا تمام رنج خود را، خودمان می سازیم. به همین شکل توانایی ساختن شادی بیشتر را هم داریم.

شادیِ پایدار، با جستجوی هیچ هدف یا دستاوردی پیدا نمی شود. در شهرت و ثروت وجود ندارد. شادی تنها در قلب و مغز آدمی سکونت دارد، شادی همینجاست و ما امیدواریم شما همینجا پیدایش کنید. هر روز شانسی دوباره برای شروعی تازه است.

هر روز، روز تولد شماست.
راهِ شفا دادنِ ناراحتیِ خودمان، مشخصا توجه به احساس درد دیگران است. هر چه بیشتر به دیگران توجه می کنیم، شادیِ بیشتری تجربه می کنیم، و هر چه بیشتر شادی را تجربه می کنیم، بیشتر می توانیم دیگران را شاد کنیم. هدف این است که تنها برای خود شادی خلق نکنید. شادی، مسری است. همچون عشق، بخشندگی و مهربانی.

آرامش باید از درون برخیزد. اگر ما صلح درونی نداشته باشیم، نمی توانیم سفیر صلح باشیم. همچنین، اگر شادی مضاعف را برای زندگی های خودمان نخواهیم، نمی توانیم دنیا را به جایی شادتر و بهتر تبدیل کنیم.

بعد از اینکه هرکدام از ما متفکر، دانشمند، محصل، متخصص مراقبت های بهداشتی، کارمندان اجتماعی و کنشگر شدیم، مسیری که بی شک برای تغییر دنیا لازم است، آموزش مهربانی خواهد بود. فرهنگ ما به اندازه ی کافی شفقت، مهربانی و احترام واقعی برای سلامتی دیگران در خود جای نداده است. به همین دلیل اکثر آدم ها دید مشابهی نسبت به گونه ی بشر دارند.

کتاب های مشابه کتابچه کتاب شادی