کتاب کتابچه عادت های اتمی

یک راه آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد

امتیاز
5 / 0.0

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتابچه عادت های اتمی 

 یک راه آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد 

 کتاب "عادت های اتمی " نوشته ی جِیمز کِلییِر، یک کتاب کمک فردی است که برای تغییر رفتار در طولانی مدت نوشته شده است و توضیح می دهد که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در تغییر رفتار انسانی می شود تا مردم زندگی شان را بهبود بخشند.

تغییرات کوچک می توانند دگرگونی های بزرگی به همراه داشته باشند. بهترین راه برای تغییر عادت ها، درک چهار قانون تغییر رفتار است. این چهار قانون بر مبنای چهار گام هستند که باید برای هر عادتی انجام شوند تا دایره ی کامل شکل بگیرد: نشانه، میل و اشتیاق، پاسخ و پاداش. هر چقدر یک رفتار جدید بیشتر تکرار شود بیشتر هم تثبیت خواهد شد. نتیجه هر چه که باشد، ظاهراً انتخاب های کوچک به آرامی منجر به تغییرات مهم خواهند شد.

مهم است به یاد داشته باشید که رشد فردی، فرآیندی مادام العمر است و یک هدف غایی نیست. هیچ یک از عادت های بد و خوب ابدی نیستند و این کمک می کند تا زندگی جالب تر باشد. عادت های خوب در طولانی مدت نتایج مثبت خواهند داشت و عادت های بد فقط منفعت کوتاه مدت به همراه دارند. تغییرات کوچک عادت ها می توانند اثرات بسیار زیادی داشته باشند که موجب بهتر یا بدتر شدن کیفیت زندگی می شوند. عادت ها با هویت فردی درهم تنیده اند و محیط ها می توانند به گونه ای طراحی شوند که حمایت بیشتری از عادت های خوب به عمل بیاورند.

نوع نگاه فرد به یک عادت، هم در خلوتش و هم در زمان گفتگو با دیگران، بر تثبیت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. کسانی که به عادت جدید از جنبه ی مثبت نگاه می کنند، موفق تر از کسانی خواهند بود که از جنبه ی فقدان یا سختی به آن می نگرند.

کتاب های مشابه کتابچه عادت های اتمی