نظر شما چیست؟

دوازده قانونِ زندگی

درمانی برای آشفتگی 

 کتاب "دوازده قانونِ زندگی" اثر جُردن بی پِتِرسون ، یک کتاب تأمل برانگیز است. این روانشناس بالینیِ کانادایی، نظراتش را در مورد شخصیت، هستی و وجود، پیوستگی درونیِ نظم و آشفتگی؛ یعنی دو نیروی مشهود در کل زندگی، بحثِ واگذاری نقش های جنسیتی، منشاء بزرگترین شرارت های دنیا و بسیاری مباحث بحث برانگیز دیگر بیان کرده است. اما ما توانایی تغییر فرایندهای منفی را داریم. یکی از مواردی که می توانید روی آن کار کنید، وضعیت ظاهری بدنتان است. 

اگر زبان بدن شما بر شکست یا ضعف دلالت داشته باشد، احتمالاً مردم نیز راجع به شما همین فکر را می کنند و بر همان اساس با شما ارتباط برقرار می کنند. از طرف دیگر، داشتن یک حالت ظاهری برنده و با اعتماد به نفس، به خودتان و دیگران این پیام را مخابره می کند که شما خودتان را می شناسید. همین موضوع روی برخورد دیگران با شما تأثیر می گذارد و آن ها نیز شما را جدی می گیرند و به عنوان یک فرد مهم، باعث می شوند حس بهتری داشته باشید و ترشح سرتونین نیز افزایش می یابد که در نتیجه به شما در بیشتر برنده شدن کمک می کند. ما باید خود گناهکارمان را بپذیریم و خود را دوست داشته باشیم و افراد ناکامل دیگر مانند خودمان را نیز ببخشیم و حمایت کنیم. شما باید به خودتان احترام گذاشته و مراقبش باشید. 

به کسی که واقعاً هستید فکر کنید و خوب و بد را برای خودتان مشخص کنید. تلاش برای بهبود کیفیت زندگی و پذیرش مسئولیتِ کمک به خود، به زندگیتان معنا می بخشد. این نشان می دهد که شما می توانید با اعتماد به نفس، ذات گناه کارتان را فراموش کنید و یاد بگیرید دوباره با خدا ارتباط برقرار کنید.

کتاب های مشابه کتابچه دوازده قانون زندگی