امتیاز
5 / 5.0

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتابچه نگران نباش و زندگی کن

روش های اثبات شده برای غلبه بر نگرانی

نگرانی چیزی است که بسیاری از ما آن را به دفعات در زندگیمان تجربه کرده ایم. نگرانی، فاصله ی زیادی از لذت بخش بودن داشته و کل زندگی ما را فراگرفته و ما را به آن بی علاقه می کند.
زندگی ما، مخصوصاً در این عصر که دائماً با اخبار احتمال مناقشه های جهانی، حملات تروریستی، بیماری های کشنده و سایر تبعات عصر مدرن، رو به رو بوده و بمباران می شویم، کاملا با نگرانی ها پر شده است.

خبر داشتن از چیزهایی که در اطراف ما یا برای ما پیش می آید، کاملا طبیعی است. مسئله این است که باید بیاموزیم تا نگران و عصبی نباشیم، جوری که گویا راه حلی برای مشکلمان وجود ندارد. چرا که برای بسیاری از مشکلاتی که ما را به دردسر می اندازند، راه حلی وجود دارد.
همه ی ما می خواهیم راه حل نهایی برای متوقف کردن نگرانی را بیابیم، اما حقیقت اینجاست که چیزهای زیادی وجود دارند که می توانند نگرانی ما را در کسری از ثانیه برانگیخته کنند.

منفی نگری، که دائماً با آن احاطه شده ایم، نباید زندگی ما را کنترل کند. با تغییر چشم انداز زندگیمان است که می توانیم متفاوت، شادتر، مفیدتر و خوشحال تر زندگی کنیم. 

 در کتاب نگران نباش و زندگی کن، دیل کارنِگی تلاش بسیاری کرده تا تغییراتی را توصیف کند که یک شخص عادی باید برای در پیش گرفتن زندگی صحیح انجام دهد. کارنِگی با زبانی دوستانه و قابل فهم قصد دارد برای ما این پیام را بفرستد که لازم نیست زندگی به همینگونه که هست انجام شود و همیشه، راه بهتر و باکیفیت تری برای زندگی کردن وجود دارد.

این کتاب به این نکته اشاره دارد که کشفِ چگونه زندگی کردن، روندی مستمر است. اما این به این معنا نیست که راکد و کسل کننده باشد.

کتاب های مشابه کتابچه نگران نباش و زندگی کن