امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتابچه قوانین مغز

12 اصل برای بقا و شکوفایی در کار، خانه و تحصیل

فعالیت فیزیکی برای حفظ بدن و ذهن شما در حالت بهینه، ضروریست. انسان های ماقبل تاریخ، هر روز کیلومترها راه را در جستجوی غذا طی می کردند و مغز آن ها با ورزش مداوم، سازگار شده بود. بنابراین اگر می خواهید هوش خود را به حداکثر برسانید نیاز به حرکت بدنی بیشتری دارید. 

افرادی که بیشتر اوقات روز را در حالت نشسته سپری می کنند، هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی دچار پسرفت می شوند. عملکرد منظم مغز با انجام تمرینات فیزیکی، آسانتر و روان تر می شود.
افراد، رویدادهایی که از لحاظ عاطفی غنی تر بوده اند را خیلی بهتر از رویدادهایی که عواطف و احساسات قوی در آن وجود نداشته، به یاد می آورند.

مغز انسان در اثر یک تکانۀ عاطفی، شروع به ترشح پیام رسان عصبی دوپامین می کند که منجر به بالا رفتن توجه و ایجاد احساس لذت می شود و پس از آن، خاطرات در ذهن انسان ماندگار تر می شوند. مغز ما در موقعیت های استرس زا نمی تواند جزئیات آنچه رخ می دهد را در خود ثبت کند و فقط سعی می کند بر تصویر کلی موقعیت، تمرکز کند.
به منظور تسهیل فرایند یادگیری، تمام حواس پنجگانه باید درگیر شوند. همان طور که می دانید، به خاطرسپردن مواد تحصیلی با کمک ابزار بصری، آسان تر می شود.

 اگر اطلاعات جدید، با داده های حاصل از حواس پنجگانه (برای مثال، بوها یا رنگ ها) ترکیب شده و وارد مغز ما شوند، به مدت طولانی تری در حافظه ما باقی می مانند.

کتاب های مشابه کتابچه قوانین مغز